Proč jsou některé značky aut výrazně dražší než ostatní? Znamená to doopravdy, že jejich používání je finančně podstatně náročnější než u levnějších aut? Zdaleka to nemusí být pravda a je docela dobře možné používat „dražší“ auto, a přitom po celou dobu používání nezaplatit více, než u aut „levnějších“. Jak je to možné? 

Na trhu neexistuje značka, která by měla vhodný model pro všechny potřebné situace, vyskytující se v běžném firemním provozu. Pro správnou volbu, která vám zaručí, že za své peníze obdržíte maximum, je potřeba trochu počítat a předvídat. Napovíme vám, jak na to.

Buďte v obraze

Staňte se naším fanouškem na Facebooku a neunikne Vám žádná novinka na portále ProByznys.info

Čím začít

V dnešní době je nabídka na trhu natolik nepřehledná, že i odborníkům, kteří se tématem výběru správných vozů pro konkrétní účely zabývají každodenně, zabere dost času vybrat správně. V roce 2013 bylo na českém trhu v nabídce šestkrát více modelů než v roce 2002.

Jakmile však máte správně vybránu kategorii vozu, potenciální výběr se zúží na několik značek. Zde se používá několik klasických přístupů.

  1. Část firem a podnikatelů se rozhodne pro značky s nejvyšším podílem na trhu. Tato volba není chybná, stále je smysluplná, ale nikoliv jediná správná. 
  2. Některé firmy zase preferují nízkou cenu při koupi vozů a nevěnují pozornost celkovým nákladům po celou dobu používání vozu.
  3. Část firem se pak rozhoduje s nějakou jasnou preferencí vůči konkrétní značce i s vědomím, že to nemusí být z hlediska ekonomiky to nejvhodnější řešení.

Ani jeden z těchto postupů není chybný, je prostě svobodnou volbou. Ale pokud chcete mít opravdu jistotu, že se rozhodnete pro značku, která Vám zajistí nejnižší celkové náklady, bude s tím dopředu trochu práce, která se ale určitě vyplatí.

Na čem všem záleží

Proč je tedy volba správné značky v dané kategorii tak důležitá? Je podstatné si uvědomit, že v každé kategorii vozů se jednotlivé značky významně liší svými provozními i celkovými náklady. Tyto rozdíly mezi jinak cenově srovnatelnými vozy jsou hlavně v následujících oblastech:

  • Zůstatková cena vozu - tedy za kolik auto prodáte, až je už nebudete chtít provozovat (rozdíly mezi značkami ze stejné kategorie jsou až 30%)
  • Servisní náklady - kolik stojí pravidelné servisní prohlídky (rozdíly až 70%)
  • Spolehlivost auta - kolik stojí opravy po záruce (rozdíly až stovky procent)
  • Spotřeba - reálná, nikoliv „papírová“ (rozdíly až 30%)

Přiznejme si – kdo z nás tyto položky vyhodnocuje, když si vybírá nové auto? Převážně se zabýváme jeho cenou, ale tyto mnohem podstatnější údaje neznáme a tudíž je nemůžeme vzít v potaz.

Článek pro předplatitele
Ještě na vás čeká 60 % článku. Pokračovat ve čtení můžete jako náš předplatitel.

Vedle přístupu k veškerému on-line obsahu HN můžete mít:

  • Mobilní aplikaci HN
  • Web bez reklam
  • Odemykání obsahu pro přátele
  • On-line archiv od roku 1995
  • a mnoho dalšího...

Máte již předplatné? Přihlaste se.

Přihlásit se

Zajímá vás jen tento článek? Dočtěte si ho za 19 Kč.

Nákup jednoho článku

Vyberte si způsob platby

Platba kartou
 Rychlá online platba

Zpracování osobních údajů a obchodní sdělení

Pokračováním v nákupu beru na vědomí, že mé osobní údaje budou zpracovány dle Zásad ochrany osobních a dalších zpracovávaných údajů, a souhlasím se Všeobecnými obchodními podmínkami vydavatelství Economia, a.s.

Nepřeji si dostávat obchodní sdělení týkající se objednaných či obdobných produktů společnosti Economia, a.s. »

Zaškrtnutím políčka přijdete o možnost získávat informace, které přímo souvisí s vámi objednaným produktem. Mezi tyto informace může patřit například: odkaz na stažení mobilní aplikace, aktivační kód pro přístup k audioverzi vybraného obsahu, informace o produktových novinkách a změnách, možnost vyjádřit se ke kvalitě našich produktů a další praktické informace a zajímavé nabídky.

KOUPIT ČLÁNEK
Čekejte Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.
Pozor Platbu nelze provést. Opakujte prosím akci později.

Zadejte e-mailovou adresu

Na e-mailovou adresu vám pošleme potvrzení o platbě. Zároveň vám založíme uživatelský účet, abyste si článek mohli po přihlášení kdykoliv přečíst.

Zdá se, že už se známe

Pod vámi uvedenou e-mailovou adresou již evidujeme uživatelský účet. Přihlaste se.

Jste přihlášen jako

Na e-mailovou adresu vám pošleme potvrzení o platbě.