Kanada je obrovská a zabírá dvakrát větší plochu než celá Evropská unie. To však neplatí pro velikost trhu, neboť v druhé největší zemi světa žije jen něco přes třicet milionů obyvatel. Pro tak velkou zemi je nesnadné vytvořit univerzální návod na úspěšný obchod. Jsou ale pravidla, která budou platit pravděpodobně stejně ve Vancouveru i v Montrealu.

Patrně nejběžnější možností, jak proniknout na kanadský trh, je obchodní zástupce, který vyjedná kontakt s firmami nebo obchodními řetězci. "V případě alkoholu to funguje tak, že v každé provincii je jeden monopolní distributor. My máme v Kanadě člověka, který nám zprostředkovává jednání s těmito společnostmi. V některých provinciích se náš zástupce stará i o distribuci," říká Petr Samec z Budějovického Budvaru, který do Kanady vyváží pivo pod značkou Czechvar.

Zbývá vám ještě 90 % článku
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Nově všechny články v audioverzi
Máte již předplatné?
Přihlásit se