Největší jihokorejská automobilka Hyundai Motor v únoru meziročně zvýšila prodej o 23 procent na 250.995 vozů. Firma těžila z problémů japonského konkurenta Toyota Motor s kvalitou. Toyota však nyní chystá agresivní pobídky k nákupům, aby získala zpět zákazníky ve Spojených státech.

Hyundai uvedla, že zatím nechystá žádná opatření v souvislosti s plánovanými pobídkami Toyoty v USA. "Namísto toho budeme pokračovat ve svých plánech. Uděláme, co je v našich silách, abychom dosáhli letošního cíle ve Spojených státech," řekl jeden z představitelů podniku.


Hyundai hodlá v letošním roce zvýšit svůj tržní podíl ve Spojených státech na 4,5 procenta z loňských 4,2 procenta. Celoroční prodej Hyundai v USA by letos mohl poprvé překročit půl milionu vozů. V loňském roce automobilka zvýšila svůj prodej v USA o osm procent na více než 435.000 vozů. Celkový prodej automobilů v USA se přitom propadl o 21 procent.

Hyundai, jež je spolu se svojí dceřinou společností Kia Motor čtvrtou největší automobilkou na světě, zahájila koncem roku 2008 sériovou produkci osobních aut v Nošovicích na Frýdecko-Místecku. Nošovická automobilka vyrobila v minulém roce zhruba 118.000 vozů.


Toyota byla nucena kvůli různým závadám svolat přes 8,5 milionu vozů k opravě. Firma je nyní největší automobilkou na světě. Svou vedoucí pozici si vybudovala nabídkou bezpečných a spolehlivých automobilů za rozumnou cenu. Problémy s plynovými pedály a brzdami však mají negativní dopad na její pověst výrobce kvalitních vozů.