Propojením svých služeb ušetří banky i pojišťovny

V Nizozemsku se prodá celá pětina neživotních pojistek přes bankovní přepážky. České banky přitom zprostředkovaly jen něco přes tři procenta neživotních pojistek. Podle serveru Fincentrum.cz bylo například ve Francii před dvěma lety prodáno 60 procent všech životních pojistek na pobočkách bank, zatímco v tuzemsku jen jedno procento.
Bankám i pojišťovnám, které za tímto účelem uzavírají dohody, přináší rozšířená nabídka pokles administrativních nákladů a vyšší potenciál zisku.
Za nevýhodu bank bývá považována určitá pasivita. Zatímco klasičtí pojišťovací agenti dokážou budoucím klientům výhody pojištění názorně předvést a přesvědčivě "vnutit", pracovník za přepážkou vlastně jen čeká, až se klient sám začne o pojištění zajímat.
Nabídku finančních služeb na svých přepážkách již soustředila ČSOB, Komerční banka a Česká spořitelna. Dceřiné pojišťovny kromě ČSOB však nabízejí pouze životní pojištění.
Spojení nabídky bankovních a pojistných produktů má i svůj vlastní název "bankopojištění". Dochází k němu zpravidla ve dvou krocích. Prvním je co nejširší nabídka finančních produktů na jednom místě, zpravidla bankovní přepážce. Druhým pak je nabídka produktů kombinující prvky spoření a správy úspor, pojištění a případně také investice.
Zatím extrémním případem spojení bankovního a pojistného produktu bylo kapitálové životní pojištění s nulovou pojistnou ochranou. Ve skutečnosti takové "pojištění" fungovalo jako spoření s daňovými úlevami.
Někteří odborníci se domnívají, že více než propojení bankovních a pojistných produktů je důležitější, aby pojišťovny rozšiřovaly a zkvalitňovaly své stávající produkty. Nabízí se přitom například rozšířit asistenční komfort pro klienty či zjednodušovat a zrychlovat likvidaci škod.