Dopravní podnik Ústeckého kraje (DPÚK) končí s provozováním autobusové dopravy. Podle ředitele společnosti Pavla Knechta se firma stala obětí "atentátu na její ústavní práva". Dopravce, který bude do 8. září zajišťovat provoz většiny autobusových linek v regionu, má dlouhodobé spory s vedením Ústeckého kraje. Právě jeho politikům přičítá firma hlavní vinu za to, že její autobusy přestanou jezdit. Kraj rozhodnutí podniku nechce komentovat.

Obyvatelé Ústeckého kraje se ovšem o budoucnost autobusové dopravy nemusí obávat, linky po DPÚK převezme ČSAD Česká Lípa. DPÚK již počátkem srpna převedl na ČSAD Česká Lípa většinu ze svých 400 řidičů. Ještě před několika lety byly obě společnosti součástí jedné - ČSAD Bus Ústí nad Labem.

Právě ČSAD Česká Lípa bude od 9. září provozovat téměř 200 linek, kam vypravoval spoje DPÚK. "Dostali jsme výpověď dohodou a hned jsme za stejných podmínek podepsali smlouvu s ČSAD. Zatím máme na hrudi jmenovky ČSAD, ale jezdíme s vozy v barvách DPÚK. Jen z Ústí nad Labem nás přešlo do ČSAD padesát," uvedl dnes jeden z řidičů, který si kvůli napjaté situaci ve firmě nepřál být jmenován.

V Lípě sháněli autobusy

Českolipská firma nyní narychlo sháněla čtyři stovky autobusů, aby mohla začít provozovat dopravu od 9. září. Dopravce má smlouvu má do konce roku s jejím možným prodloužením do 1. června 2007. "Krátkodobý termín kontraktu a nízká cena se odrazí v tom, že nepočítáme s náklady na obnovu vozového parku," uvedl ředitel ČSAD Česká Lípa David Mahdal. Šéf společnosti také například netuší, zda převezme její odbavovací systém na čipové karty, protože neví, zda se mu jeho provozování vyplatí.

DPÚK se dostal do sporů s vedením Ústeckého kraje, protože na letošní rok navrhla Ústeckému kraji na dotovaných spojích cenu 39 korun za kilometr. Z té asi 14 korun zaplatí cestující, zbývající peníze měl doplatit dopravci kraj. Ten s tím ale nesouhlasil a s dopravcem k 1. květnu rozvázal smlouvu. Knecht tvrdí, že se tak stalo protiprávně. Kraj navíc uvedl důvod, který podle DPÚK není pravdivý - že je provoz autobusů DPÚK příliš drahý. Kvůli sporu na začátku srpna v regionu čtyři nejezdila řada autobusových spojů.

Celá kauza bude mít dohru u soudu. DPÚK se u něj chce domoci rozhodnutí o tom, že vypovězení smlouvy ze strany kraje bylo neplatné a že byl oprávněn přerušit provoz autobusů, když mu kraj za dopravu neplatil.

Tento článek máteje zdarma. Když si předplatíte HN, budete moci číst všechny naše články nejen na vašem aktuálním připojení. Vaše předplatné brzy skončí. Předplaťte si HN a můžete i nadále číst všechny naše články. Nyní první 2 měsíce jen za 40 Kč.

  • Veškerý obsah HN.cz
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Ukládejte si články na později
  • Všechny články v audioverzi + playlist