Program nyní předložilo spolkové ministerstvo dopravy a počítá i s dalšími projekty v pohraničí s Českou republikou.


Dálnice A17/D8 přes Krušné hory je krátce před dokončením a v prosinci by se měla otevřít trasa z Ústí nad Labem k česko-německé státní hranici dlouhá 23,4 kilometru. Němcům zbývá úkol dostavět 19kilometrový úsek od Pirny po státní hranici, na české straně se dostavuje úsek od krajského města. "Pokud nenastanou nečekané komplikace, nebude problém s dodržením termínu, a to ani na německé straně," řekl Alois Lichnovský z Ředitelství silnic a dálnic, které je investorem stavby.


Na dálnici A6 v Bavorsku je od počátku října v provozu ucelený dvaatřicetikilometrový úsek od hraničního přechodu v Rozvadově až po křížení se severojižní dálnici A93, která vede na jih Německa do Řezna a Mnichova. Definitivnímu dokončení dálničního tahu D5 byl poslední 3,5 kilometru dlouhý úsek, který byl otevřen zkraje října. Jeho součástí je technologicky nejnáročnější část - tunel pod vrchem Valík. Dálnice zároveň navázuje na dálniční síť na německé straně na A6 směřující do Norimberka a dále na západ Německa ale ještě chybí dvacetikilometrový úsek od křížení s A93 po Amberg. Ten má být podle plánu hotov v letech 2008-2009.


Řadu zlepšení čekají v českém pohraničí i komunikace první třídy. V oblasti bavorského Chamu se bude na frekventovaných úsecích pokračovat v rozšiřování stávajících dvouproudových vozovek na čtyřproudové. Na silnici B20 se plánuje obchvat hraniční obce Furth im Wald směřující k přechodu Folmava.


Na silnici B174 vedoucí od Chemnitz na Chomutov pokračuje výstavba obchvatu města Marienberg. Rozšiřovat se bude na několika místech komunikace B178 mezi Žitavou a Budyšínem, která směřuje ke hraničnímu přechodu Hrádek nad Nisou.


Podle nejnovějšího plánu chce německá vláda do roku 2010 investovat do dopravní sítě 25 miliard eur (přes 700 miliard korun). Poté, co se od sjednocení země v roce 1990 soustřeďovaly prostředky na výstavbu dopravních cest na území bývalé NDR, se nyní zase bude více dbát na obnovu komunikací na západě země.


Program počítá i s 550 miliony eur na výstavbu futuristické magnetické rychlodráhy Transrapid z hlavního nádraží v Mnichově k tamnímu letišti. Diskutovaný německý projekt Transrapid má zatím komerční využití jen v Šanghaji z centra města rovněž na letiště.


Na dolním toku Labe v ústí do Severního moře bude nejvýznamnějším projektem přizpůsobení plavebního koryta velkým kontejnerovým plavidlům.

Tento článek máteje zdarma. Když si předplatíte HN, budete moci číst všechny naše články nejen na vašem aktuálním připojení. Vaše předplatné brzy skončí. Předplaťte si HN a můžete i nadále číst všechny naše články. Nyní první 2 měsíce jen za 40 Kč.

  • Veškerý obsah HN.cz
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Ukládejte si články na později
  • Všechny články v audioverzi + playlist