Osm milionů korun denně jako náhradu škody za ušlé mýto zaplatí firma Kapsch státu jen tehdy, prokáže-li stát tuto částku jako ušlý zisk. Na počátku roku se proto najme kontrolní firma, která bude provoz na dálnicích monitorovat.
Projekt elektronického mýtného má zpoždění a úředníci ministerstva dopravy si jsou téměř jisti, že kamionům se v lednu na řadě míst podaří projet bez placení. Ještě teď není celý systém dostavěn a je jasné, že nebude čas jej pořádně odzkoušet.
Je tedy možné, že v lednu některé brány nedokážou projíždějící kamion či autobus vůbec zaznamenat, nebo všechna data vyhodnotit. Kontrolní firma bude mít za úkol odhadnout skutečný počet kamionů na dálnici a porovnávat svá zjištění s tím, kolik kamionů napočítají mýtné brány. Ke kontrole mají sloužit zvláštní přenosná zařízení, která budou kamiony u dálnice počítat.
V novém smluvním dodatku, který v pátek podepsali zástupci ministerstva dopravy a Kapsche, se obě strany dohodly, že za každý den, kdy nebude systém elektronického mýtného fungovat, zaplatí Kapsch státu až 14 milionů korun. Částka je součtem nové šestimilionové smluvní sankce a osmimilionové náhrady škod za ušlé mýtné.
Elektronické mýtné se má začít platit na českých dálnicích a rychlostních silnicích od 1. ledna 2007. Průměrnou sazbu 4,05 koruny za kilometr budou platit všechna auta s hmotností 12 tun a více.
Přidejte si Hospodářské noviny
mezi své oblíbené tituly
na Google zprávách.
Tento článek máteje zdarma. Když si předplatíte HN, budete moci číst všechny naše články nejen na vašem aktuálním připojení. Vaše předplatné brzy skončí. Předplaťte si HN a můžete i nadále číst všechny naše články. Nyní první 2 měsíce jen za 40 Kč.
- Veškerý obsah HN.cz
- Možnost kdykoliv zrušit
- Odemykejte obsah pro přátele
- Ukládejte si články na později
- Všechny články v audioverzi + playlist



