Osm milionů korun denně jako náhradu škody za ušlé mýto zaplatí firma Kapsch státu jen tehdy, prokáže-li stát tuto částku jako ušlý zisk. Na počátku roku se proto najme kontrolní firma, která bude provoz na dálnicích monitorovat.


Projekt elektronického mýtného má zpoždění a úředníci ministerstva dopravy si jsou téměř jisti, že kamionům se v lednu na řadě míst podaří projet bez placení. Ještě teď není celý systém dostavěn a je jasné, že nebude čas jej pořádně odzkoušet.


Je tedy možné, že v lednu některé brány nedokážou projíždějící kamion či autobus vůbec zaznamenat, nebo všechna data vyhodnotit. Kontrolní firma bude mít za úkol odhadnout skutečný počet kamionů na dálnici a porovnávat svá zjištění s tím, kolik kamionů napočítají mýtné brány. Ke kontrole mají sloužit zvláštní přenosná zařízení, která budou kamiony u dálnice počítat.


V novém smluvním dodatku, který v pátek podepsali zástupci ministerstva dopravy a Kapsche, se obě strany dohodly, že za každý den, kdy nebude systém elektronického mýtného fungovat, zaplatí Kapsch státu až 14 milionů korun. Částka je součtem nové šestimilionové smluvní sankce a osmimilionové náhrady škod za ušlé mýtné.


Elektronické mýtné se má začít platit na českých dálnicích a rychlostních silnicích od 1. ledna 2007. Průměrnou sazbu 4,05 koruny za kilometr budou platit všechna auta s hmotností 12 tun a více.

Tento článek máteje zdarma. Když si předplatíte HN, budete moci číst všechny naše články nejen na vašem aktuálním připojení. Vaše předplatné brzy skončí. Předplaťte si HN a můžete i nadále číst všechny naše články. Nyní první 2 měsíce jen za 40 Kč.

  • Veškerý obsah HN.cz
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Ukládejte si články na později
  • Všechny články v audioverzi + playlist