Jednání se zúčastnili jak zástupci Ministerstva dopravy, tak představitelé společnosti Kapsch, a hodnocení dosavadního tříměsíčního fungování systému mýtného vyznělo pozitivně. Úspěšnost výběru dosáhla 98 procent a podle dosavadních přehledů není ani zaznamenána snaha dopravců převést uskutečňovanou dopravu mimo zpoplatněné úseky dálnic a rychlostních komunikací v nějakém masivnějším měřítku.

mytne_Kapsch_dalnice_01_MMS.jpgV případě, že by však k takovýmto snahám docházelo, existuje jednoduché řešení. U silnic II. a III. třídy je totiž možno krajem, městem či obcí po projednání s dopravním inspektorátem přetíženou komunikaci, která svojí konstrukcí této dopravě neodpovídá, osadit dopravní značkou s příslušným váhovým omezením.

Naopak za sledované období došlo k přesunu tranzitních dopravců z ČR zpět do Rakouska, kde se jejich provoz o více než 15% zvýšil.

Naplní se odhady ohledně příjmů?

V roce 2007 by podle odhadů mělo dojít k inkasu mýtného ve výši 6,8 miliard korun. Do Fondu dopravní infrastruktury by se tak mělo dostat 4,8 mld. Kč, dvě miliardy totiž představují náklady na výdaje na provoz systému.

Část očekávaných výnosů však měly tvořit také příjmy ze zpoplatnění silnic první třídy, ke kterému mělo dojít již letos v červenci. Situace okolo rozšíření systému mýtného na tyto komunikace se však komplikuje, protože podle některých názorů by se jejich plošné zpoplatnění nemuselo vyplatit.

O dalším postupu pro zavádění mýtného Ministerstvo dopravy jedná z firmou Kapsch.

Tento článek máteje zdarma. Když si předplatíte HN, budete moci číst všechny naše články nejen na vašem aktuálním připojení. Vaše předplatné brzy skončí. Předplaťte si HN a můžete i nadále číst všechny naše články. Nyní první 2 měsíce jen za 40 Kč.

  • Veškerý obsah HN.cz
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Ukládejte si články na později
  • Všechny články v audioverzi + playlist