Podle deníku Mladá fronta Dnes České dráhy zruší šedesátikorunový příplatek, který si železnice k běžné jízdence v těchto spojích účtují. Nižší cena má ale vady na kráse. Expresy totiž využívají především lidé cestující na delší vzdálenost. Kdo jede kratší trasu, využije spíše levnější osobní vlak nebo rychlík bez příplatku. Jestliže však bude jízdenka na EuroCity a InterCity stejně drahá, nic nebude pasažérům bránit v tom, aby jimi cestovali i na kratší vzdálenost. Vlaky tak zřejmě budou častěji přeplněné, soudí deník.
Zrušení příplatků drahám podle listu více než vynahradí stát z peněz od daňových poplatníků. I na tyto spoje bude nově přispívat jako na veřejnou dopravu: půjde o 600 milionů korun ročně navíc.
Nové tarifní podmínky, které začnou platit se zavedením nového jízdního řádu, tedy od 9. prosince, České dráhy představí v úterý na tiskové konferenci. Mluvčí drah Ondřej Kubala do té doby odmítl zrušení příplatku potvrdit.
Přidejte si Hospodářské noviny
mezi své oblíbené tituly
na Google zprávách.
Tento článek máteje zdarma. Když si předplatíte HN, budete moci číst všechny naše články nejen na vašem aktuálním připojení. Vaše předplatné brzy skončí. Předplaťte si HN a můžete i nadále číst všechny naše články. Nyní první 2 měsíce jen za 40 Kč.
- Veškerý obsah HN.cz
- Možnost kdykoliv zrušit
- Odemykejte obsah pro přátele
- Ukládejte si články na později
- Všechny články v audioverzi + playlist




