Automobilový průmysl je jedním z nejviditelněji zasažených odvětví ekonomickou krizí. Podle prezidenta Sdružení automobilového průmyslu České republiky Martina Jahna zažívá dokonce nejhorší časy v celé historii.
Automobilky působící v Česku si ale na výraznější útlum nemohou stěžovat. Sice se během zimy krátce potýkaly s odstavením výroby, ale během jara se jejich výroba dostal a na plnou úroveň. Škoda Auto dokonce musela najmout další pracovníky. Důvodem je zavedení šrotovného v evropských státech a v jeho důsledku především silný zájem v Německu právě o auty vyráběna v Česku.
Martin Jahn: Cesta z krize potrvá až pět let - čtěte ZDE
Automobilky nabírají druhý dech. Prodlužují směny a nabírají lidi - čtěte ZDE
Je potřeba zavádět šrotovné i v Česku? Jaký vývoj lze očekávat v automobilovém průmyslu? Bude docházet ke spojování do obřích koncernů? Jaká auta mají budoucnost?
Na tyto i další otázky čtenářů iHNed.cz odpovídal Martin Jahn, šéf Svazu automobilového průmyslu a generální ředitel koncernu Volkswagen pro Rusko.
Online rozhovor
Tento článek máteje zdarma. Když si předplatíte HN, budete moci číst všechny naše články nejen na vašem aktuálním připojení. Vaše předplatné brzy skončí. Předplaťte si HN a můžete i nadále číst všechny naše články. Nyní první 2 měsíce jen za 40 Kč.
- Veškerý obsah HN.cz
- Možnost kdykoliv zrušit
- Odemykejte obsah pro přátele
- Ukládejte si články na později
- Všechny články v audioverzi + playlist