Americký nápojový gigant PepsiCo Inc. otevřel v Číně novou "zelenou" továrnu a plánuje v příštích dvou letech v zemi vystavět dalších pět podobných závodů. Druhý největší výrobce nealkoholických nápojů na světě již v listopadu uvedl, že hodlá v nejlidnatější zemi světa v příštích čtyřech letech investovat celkem jednu miliardu dolarů (18,5 miliardy Kč) a nové továrny jsou součástí tohoto plánu.

Továrna se nachází ve městě Čchung-čching na západě země a splňuje požadavky mezinárodně uznávaného hodnocení ohleduplnosti k životnímu prostředí LEED (Leadership in Energy and Environmental Design). V příštích dvou letech chce firma otevřít další podobné továrny ve městech Kchun-ming, Čeng-čou, Čchüan-čou, Lan-čou a Nan-čchang.

Cola versus Pepsi

Zpráva PepsiCo přichází krátce poté, co její hlavní konkurent Coca-Cola oznámil otevření dvou nových stáčíren v Číně. Rozvíjející se trhy, jako Čína a Indie, jsou pro obě společnosti velmi důležité, protože recese a změny spotřebitelských zvyklostí omezují jejich prodej na hlavním trhu ve Spojených státech.

PepsiCo má v současnosti v Číně 26 závodů, které vyrábějí brambůrky Lays a některé nápoje, jako Tropicana Guo Bin Fen a Cao Ben Le, které se inspirují v tradiční čínské medicíně, napsala agentura Reuters.

Zisk PepsiCo se ve čtvrtém čtvrtletí propadl o více než 40 procent na 719 milionů dolarů kvůli jednorázovým nákladům a nižšímu prodeji nealkoholických nápojů v Severní Americe. Celkové tržby nicméně stouply o tři procenta na 12,73 miliardy dolarů.

Tento článek máteje zdarma. Když si předplatíte HN, budete moci číst všechny naše články nejen na vašem aktuálním připojení. Vaše předplatné brzy skončí. Předplaťte si HN a můžete i nadále číst všechny naše články. Nyní první 2 měsíce jen za 40 Kč.

  • Veškerý obsah HN.cz
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Ukládejte si články na později
  • Všechny články v audioverzi + playlist