Automobilka Škoda Auto začala na českém a také německém trhu prodávat sportovně-užitkovou Škodu Yeti, svou letošní zřejmě nejočekávanější novinku.

Na Autosalonu v Brně už letos Škoda Auto představila ve světové premiéře novou Octavii RS, Octavii RS Combi a Octavii Scout. Ke konci roku by pak měl na trh přijít Superb ve verzi Combi.

Automobilka počítá, že by v Kvasinách mohla vyrábět zhruba 200 aut Yeti denně. Předseda představenstva Reinhard Jung na jaře na autosalonu v Ženevě oznámil, že ročně firma vyrobí zhruba 20 000 kusů modelu Yeti. Tento počet však bude zřejmě záviset na aktuálním vývoji automobilového trhu, na němž je nyní největší zájem o malá auta.

 

Škoda proto momentálně - zejména díky šrotovnému - registruje v některých zemích velký zájem především o fabie, které vyrábí téměř na maximum své kapacity.

Cena začíná na 360 tisících 

Základní verze čtyřkolky s dvoulitrovým motorem TDI vyjde na 459.800 Kč. Nejlevnější verze s benzinovým motorem o objemu 1,2 litru s výkonem 77 kilowattů, která se však jako jediná začne prodávat až v říjnu, bude stát 359.800 korun. Objednávky na Yetiho mohou prodejci přijímat již více než měsíc.

Podívejte se na Škodu Yeti
(článek pokračuje pod galerií)


Poprvé se v tuzemsku představil Yeti začátkem června na brněnském autosalonu, kde vzbudil u návštěvníků velký zájem. Někteří prodejci již v té době kvůli zájmu začali sestavovat pořadníky.

Přímými konkurenty 4,2 metru dlouhého auta by mohly být například Kia Sportage, Nissan Quashqai, Toyota RAV4 nebo Suzuki Grand Vitara. Zatímco Kia začíná na ceně 445.000 Kč, Grand Vitara vyjde na téměř půl milionu a za RAV 4 si zájemce musí ještě 120.000 připlatit. Konkurenti však většinou v základní verzi disponují motory s větším objemem a větší základní výbavou.

Zvětšený klon Roomsteru

Škoda Yeti svým vzhledem nejvíce připomíná malé MPV Roomster. Příď zaujme novou kombinací hranatých světlometů a kulatých mlhovek a lehce vystouplým předním nárazníkem. Boční profil v návaznosti na Roomster pokračuje a záď je po vzoru praktických SUV hranatá. Škoda Yeti má ochranné povozkové prvky, které naznačují její připravenost do terénu.

Palubní deska vozu je zřejmě výrazně podobné té, která se nyní objevuje v nejnovější Škodě Octavia. Jako vždy by se měla Škoda pochlubit prostorností a velký zavazadelníkem, který má mít až 1760 litrů.

Pod kapotu Škody Yeti připravila automobilka pět motorizací. Zajímavou novinkou je přeplňovaný maloobjemový čtyřválec 1.2 TSI s výkonem 77 kW, vyšší volbou je 1.8 TSI se 118 kW. Pro zastánace nafty je připravena trojice naftových TDI s objemem 2,0 litru, která se dodává s výkonem 81, 103 a 125 kW.

Škoda Yeti bude k dispozici v základu s pohonem předních kol, ve vyšších verzích se ale dočkáme čtyřkolky. Na české silnice by se měla dostat už v létě. Zatím ale není jasné, kolik bude stát.