Nizozemský maloobchodní řetězec Ahold měl ve druhém čtvrtletí tržby 6,43 miliardy eur (asi 164 miliard Kč), což je meziroční nárůst o 11,5 procenta. Výsledek ovšem zaostal za odhady analytiků v anketě agentury Reuters, kteří v průměru čekali růst tržeb na 6,56 miliardy eur.

Podnik nesplnil odhady navzdory tomu, že dál těžil z vyššího zájmu lidí o nákup potravin. V době hospodářské krize mají spotřebitelé tendenci méně chodit do restaurací a více si vařit doma, čehož se Ahold snaží využít.

Ahold provozuje v Nizozemsku a na dalších trzích v Evropě obchody pod značkou Albert. Ve Spojených státech má řetězce Stop & Shop a Giant. Vedení firmy uvedlo, že pro druhé čtvrtletí byla charakteristická nižší inflace, což společnosti umožnilo více se zaměřit na cenovou politiku a propagaci.

Ahold měl prospěch z restrukturalizace ještě dříve, než řada jeho rivalů. Daří se mu tak lákat spotřebitele i v situaci, která lidi nutí více šetřit. Zatímco v USA Ahold upravil skladbu svých značek a snížil ceny, v Nizozemsku se mu daří zvyšovat podíl na trhu.

Tržby v amerických řetězcích Stop & Shop a Giant-Landover vzrostly o 2,8 procenta na 4,1 miliardy dolarů. Další americký řetězec Giant-Carlisle tržby zvýšil o 0,4 procenta na 1,1 miliardy dolarů.

Na nizozemském trhu, kde Ahold provozuje dominantní řetězec Albert Heijn, se tržby zvýšily o 7,8 procenta na 2,2 miliardy eur.

Tento článek máteje zdarma. Když si předplatíte HN, budete moci číst všechny naše články nejen na vašem aktuálním připojení. Vaše předplatné brzy skončí. Předplaťte si HN a můžete i nadále číst všechny naše články. Nyní první 2 měsíce jen za 40 Kč.

  • Veškerý obsah HN.cz
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Ukládejte si články na později
  • Všechny články v audioverzi + playlist