Letecká společnost SkyEurope Airlines musela ukončit činnost, protože se jí nepodařilo získat provozní úvěr pět milionů eur (asi 127,9 milionu Kč). Slovenskému portálu sme.sk to řekl šéf aerolinek Nick Manoudakis. Zákazníkům, kteří uvízli na zahraničních letištích nebo nemohli odcestovat, vzkázal, že firma jim nemůže nijak pomoci.
Informace Manoudakise rozšířil i mediální zástupce firmy Ronald Schranz, který uvedl, že SkyEurope prodala zhruba 280.000 letenek na lety, které kvůli pondělnímu ukončení činnosti již neuskuteční. Společnost podle něj již nabízela letenky na období zimního letového řádu, tedy do jara příštího roku.
Zhruba tři čtvrtiny cestujících platily za letenky kartou a podle mluvčího by v rámci reklamace měli své peníze dostat od banky zpět. Zbytek by měl dostat náhradu v rámci pojištění smluvního prodejce nebo doufat ve vrácení peněz v rámci konkurzního řízení, které společnost čeká. "Dobrou zprávou v této špatné situaci je, že by velká část cestujících měla své peníze dostat zpět," uvedl.
Šéf SkyEurope: Kdybychom sehnali 5 milionů eur, asi bychom přežili
Nick Manoudakis převzal řízení SkyEurope na začátku července poté, co odešel předchozí šéf Jason Bitter. Pro server Sme.sk v rozhovoru ale uvedl, že i po pádu firmy věří, že SkyEurope po letech znovu vstoupí na scénu leteckých dopravců.
Jak došlo k vyhlášení bankrotu?
Očekávali jsme překlenovací úvěr pět milionů eur, ale peníze nedošly. Zjistili jsme, že nemáme dostatek financí na provoz, a museli jsme nechat letadla na zemi.
S jakým majetkem vstupujete do konkurzu?
Máme různý majetek, jeho konečnou hodnotu určí správce.
Mohou klienti očekávat nějakou pomoc z vaší strany?
Všechny informace najdou na internetové stránce. Bohužel v této chvíli nemůžeme klientům nijak jinak pomoci.
Krach SkyEurope postihne baťůžkáře i byznysmeny. Cesta ke zdražení letenek je volná - čtěte ZDE
Jak vosy na med, tak reaguje konkurence na pád SkyEurope - čtěte ZDE
Sky Europe Cancelled, svítilo na tabulích pražského letiště (FOTOGALERIE) - čtěte ZDE
Události posledních dnů mohou nasvědčovat, že ohlášený investor byl fiktivní.
Ne, byl skutečný. Podepsali jsme investiční dohody, ale nedokázali jsme průběžně financovat provoz tak, aby se zabránilo úpadku.
Jaké je to pro manažera s vašimi zkušenostmi, říci tisícům cestujících, stovkám zaměstnanců a desítkám dodavatelů takovouto zprávu o bankrotu?
Je mi velmi smutno, že se to stalo. Stále věřím, že pokud bychom měli trochu více času, podařilo by se získat peníze na zabezpečení a dokončení restrukturalizace a SkyEurope by realizovaly svůj potenciál.
S jakou leteckou společností teď budete létat vy?
Budeme se i nadále snažit najít způsob, jak zachránit situaci a ochránit značku. Existuje také možnost, i když malá, že se vrátíme. Jsem si jistý, že do té doby bude konkurence o krok vpředu a poskytne našim cestujícím dopravu do cílových destinací.
Tento článek máteje zdarma. Když si předplatíte HN, budete moci číst všechny naše články nejen na vašem aktuálním připojení. Vaše předplatné brzy skončí. Předplaťte si HN a můžete i nadále číst všechny naše články. Nyní první 2 měsíce jen za 40 Kč.
- Veškerý obsah HN.cz
- Možnost kdykoliv zrušit
- Odemykejte obsah pro přátele
- Ukládejte si články na později
- Všechny články v audioverzi + playlist