Superychlé spojení Českých drah s nadstandardními službami, které spojoval Bratislavu s Prahou, od prosince končí. Pendolino totiž nebylo dost vytížené a České dráhy se rozhodly soupravu využít na jiné trase. Mluvčí drah Petr Šťáhlavský uvedl, omezení bude i na lince do Vídně, kde se sníží frekvence ze dvou párů denně na jeden.

Do Bratislavy tak místo pendolin budou jezdit méně luxusní vlaky EuroCity. ČD tzv. Slovenskou strelou s pendoliny jezdily do tři roky.

Za vlak EuroCity zaplatí pasažéři méně, neboť si nebudou muset kupovat speciální místenku za sedm eur (asi 210,88  korun). na druhou stranu však do české metropole pojedou déle. Pendolino spoje mezi oběma hlavními městy zvládlo za méně než čtyři hodiny. Nový spoj bude pomalejší zhruba o 20 minut.
"Zahraniční železnice z Rakouska a Německa nás požádaly spojit Slovenskou strelu a jeden z vlaků EuroCity, který jezdil z Vídně přes Břeclav do Prahy a dále do Berlína. Pendolino připojení vozů technicky neumožňuje, tudíž budou vlaky nahrazeny klasickými vozy kvality EuroCity," uvedl pro Pravdu Petr Šťáhlavský z Českých drah.

Ostravané si polepší

Slovenské železnice ale informovaly, že spoj nebyl využíván tak, jak si představovaly. "Vlak nebyl obsazen tak, jak se očekávalo, měl vysoké náklady na provoz," řekl mluvčí Železniční společnosti Slovensko Miloš Čikovský.

Podle Šťáhlavského je vytíženost pendolin odbrá pouze na českém území. Horší podle něj je při přejezdu hranic.

Slovenská strela podle jízdního řádu jedzí z Bratislavy do Prahy vždy v 5:39 ráno. Z české metropole se zpět na Slovensko vrací v 18:23. Uvolněné soupravy dráhy nasadí na linku Praha - Ostrava.

Ostravané si díky kroku ČD polepší. Místo současných 13 "pendolinových" spojů mezi Prahou a Ostravou jich bude od prosince jezdit 17. Jízdní doba se má zkrátit o pět minut na tři hodiny a čtyři minuty. Dráhy mají celkem sedm souprav pendolino.