Do Bratislavy tak místo pendolin budou jezdit méně luxusní vlaky EuroCity. ČD tzv. Slovenskou strelou s pendoliny jezdily do tři roky.
Za vlak EuroCity zaplatí pasažéři méně, neboť si nebudou muset kupovat speciální místenku za sedm eur (asi 210,88 korun). na druhou stranu však do české metropole pojedou déle. Pendolino spoje mezi oběma hlavními městy zvládlo za méně než čtyři hodiny. Nový spoj bude pomalejší zhruba o 20 minut.
Ostravané si polepší
Slovenské železnice ale informovaly, že spoj nebyl využíván tak, jak si představovaly. "Vlak nebyl obsazen tak, jak se očekávalo, měl vysoké náklady na provoz," řekl mluvčí Železniční společnosti Slovensko Miloš Čikovský.
Podle Šťáhlavského je vytíženost pendolin odbrá pouze na českém území. Horší podle něj je při přejezdu hranic.
Slovenská strela podle jízdního řádu jedzí z Bratislavy do Prahy vždy v 5:39 ráno. Z české metropole se zpět na Slovensko vrací v 18:23. Uvolněné soupravy dráhy nasadí na linku Praha - Ostrava.
Ostravané si díky kroku ČD polepší. Místo současných 13 "pendolinových" spojů mezi Prahou a Ostravou jich bude od prosince jezdit 17. Jízdní doba se má zkrátit o pět minut na tři hodiny a čtyři minuty. Dráhy mají celkem sedm souprav pendolino.
Přidejte si Hospodářské noviny mezi své oblíbené tituly na Google zprávách.
Tento článek máteje zdarma. Když si předplatíte HN, budete moci číst všechny naše články nejen na vašem aktuálním připojení. Vaše předplatné brzy skončí. Předplaťte si HN a můžete i nadále číst všechny naše články. Nyní první 2 měsíce jen za 40 Kč.
- Veškerý obsah HN.cz
- Možnost kdykoliv zrušit
- Odemykejte obsah pro přátele
- Ukládejte si články na později
- Všechny články v audioverzi + playlist