Mladá Boleslav se stala druhým investičně nejatraktivnějším městem hned po Praze. Vyplývá to z průzkumu společnosti MasterCard ve spolupráci s Vysokou školou ekonomickou v Praze.

V rámci této studie jsou české kraje a nejvýznamnější česká města hodnocena ze dvou hledisek, a to ze socioekonomické úrovně a investiční atraktivnosti. Hlavní město potvrdilo v žebříčku své postavení nejvíce investičně atraktivního města České republiky.

Celkově se průzkumu zúčastnilo 14 krajů a 24 nejvýznamnějších českých měst. Hned za Prahou se na druhém místě umístila Mladá Boleslav, následovalo Brno a Plzeň.

Pohonem Mladé Boleslavi je Škoda Auto

Investiční atraktivnost se projevuje v nízké úrovni nezaměstnanosti nebo vysokém průměrném výdělku v podnikatelském sektoru. Praha si velmi dobře stojí také v oblasti zahraničních investic, což se projevuje vysokým podílem reinvestovaného zisku.

Na druhém místě v žebříčku investiční atraktivity se s 65,6 procenty umístila Mladá Boleslav, která leží ve Středočeském kraji. Mladá Boleslav je s tímto indexem také investičně nejatraktivnějším městem ze všech nekrajských měst. Město je spojeno s firmou Škoda Auto, která zde sídlí a výrazným způsobem ovlivňuje život ve městě i jeho širším okolí.

0921CR_HOSPODARSTVI_INVESTICE_STUDIE_MASTERCARD 

„Mladá Boleslav je dnes významným průmyslovým městem, které je i sídlem největšího českého exportéra a jednoho z tahounů české ekonomiky, automobilky Škoda Auto. Díky působení tohoto podniku i řady jejích dodavatelů přispívá dlouhodobě k nízké míře nezaměstnanosti v celém regionu. Město je však sídlem i řady obchodních center a stovek dalších podnikajících subjektů, které přispívají k dynamickému rozvoji města a jeho vysoké životní úrovni,“ uvedl Pavel Javorský, ředitel kanceláře MasterCard Europe pro Českou republiku a Slovensko.

Tradice průmyslu v Brně

V indexu investiční atraktivnosti s 58,1 procenty skončilo město Brno na třetím místě. Dominantní centrum Jihomoravského kraje může být pro investory atraktivní díky své poloze a tradici průmyslového města. Postupně se zde rozvíjí spolupráce podnikatelské sféry a vysokých škol, která přispívá k atraktivitě města pro zahraniční i české investory.

Na čtvrtém místě skončila Plzeň s 57,8 procenty. Ta v současnosti profituje zejména ze své výhodné geografické polohy v centru Evropy a silničního spojení s hlavním městem Prahou i sousedním Německem. Plzeň je pro investory atraktivní díky své dopravní poloze, průmyslové tradici i zkušenostem z lokalizace investic velkých nadnárodních firem.

„Investiční atraktivnost města Plzeň zvyšuje technicky kvalifikovaná pracovní síla. Důvody lze hledat mimo jiné z významné strojírenské tradice. Město Plzeň také velmi brzo pochopilo, jaký je význam aktivní práce s potenciálními investory a získalo tak značné konkurenční výhody,“ vysvětluje rektor Vysoké školy ekonomické v Praze Richard Hindls.

Praha

92,6 %

Mladá Boleslav

65,6 %

Brno

58,1 %

Plzeň

57,8 %

Hradec Králové

52,8 %

Ostrava

51,2 %

Pardubice

49,8 %

České Budějovice

48,3 %

Liberec

46,8 %

Olomouc

45,7 %

Kladno

45,6 %

Ústní nad Labem

44,3 %

Zlín

43,8 %

Jihlava

41,9 %

Karlovy Vary

41,9 %

Znojmo

41,0 %

Teplice

41,0 %

Děčín

39,6 %

Opava

39, 2 %

Frýdek-Místek

37,8 %

Most

37,8 %

Uherské Hradiště

36,8 %

Tábor

36,0 %

Karviná

35,7 %