Společnost Letiště Praha by mohla postupně ovládnout tuzemské aerolinky ČSA. Počítá s tím jedna z variant restrukturalizačního plánu na záchranu ČSA. Jakou cestou bude taková varianta uskutečněna, zatím není jasné. Informovaly o tom v pátek servery Aktuálně.cz a Euro.cz.
"Vedeme diskusi o úpravě existujícího restrukturalizačního plánu, jelikož se v tomto procesu objevily nové prvky. Uvažujeme o řadě eventualit, nicméně ani jedna není rozpracována do takové podoby, že by se o dalo říct, že se jedná o reálný návrh. Jedna z takových pracovních variant je, že do procesu zapojíme Letiště Praha," řekl serveru Euro.cz vrchní ředitel ministerstva financí Tomáš Uvíra.
"Připravujeme návrh úsporných opatření pro jednání dozorčí rady na 7. října. Na stejném zasedání se má projednat nabídka Unimexu, tudíž pokud nevyjde privatizace, můžeme hned začít realizovat námi navržené kroky," sdělil Aktuálně.cz nový šéf dozorčí rady ČSA Václav Novák.
Záleží na privatizaci ČSA
První nápady se teprve rýsují, protože nová dozorčí rada působí ve firmě jen několik dní. Při úsporách, které mají ČSA opět přivést do černých čísel, chce rada podle Aktuálně.cz využít právě synergií s Letištěm Praha. Sloučit by se tak mohlo například nakládání se zavazadly a odbavení cestujících, takzvaný handling.
"Určitě už teď vím, že by bylo možné nějakým způsobem propojit handling. ČSA má svůj a ruzyňské letiště svůj. Tam se dá uspořit. Budeme o tom s letištěm jednat," tvrdí Novák. Další oblasti, které by ČSA snížily náklady, teprve zkoumá. Podle šéfa letiště Miroslava Dvořáka však nemá cenu spekulovat o dalším vývoji, dokud nebude znám výsledek privatizace ČSA.
Jediný zájemce: Konsorcium Unimex - Travel Service
Jediný zbylým zájemcem o privatizaci ČSA je konsorcium Unimex - Travel Service, cenovou nabídku má předložit do konce září. "Svou nabídku podáme. Víc se proto k ČSA nyní vyjadřovat nebudu," řekl Aktuálně.cz šéf Unimex Group Jiří Šimáně.
Stát prodá ČSA lacino, nebo vůbec - čtěte ZDE
Nový šéf dozorčí rady ČSA: Aerolinky stojí před krachem, musíme být hodně tvrdí - čtěte ZDE
Ministerstvo financí chce proces privatizace dotáhnout do konce, ať už bude výsledek jakýkoliv. Do té doby se nebude měnit ani management prezidenta Radomíra Lašáka. O změnách ve vedení firmy je prý možné hovořit jen v případě, že se aerolinie neprodají.
České aerolinie se potýkají s krizí a bojují o přežití. V pololetí ztráta firmy činila 1,8 miliardy korun, na konci roku má přesáhnout dvě miliardy. Lašákovo vedení proto přišlo s plánem na propuštění až 860 lidí ze 4600, omezení linek a snižování mezd.
Tento článek máteje zdarma. Když si předplatíte HN, budete moci číst všechny naše články nejen na vašem aktuálním připojení. Vaše předplatné brzy skončí. Předplaťte si HN a můžete i nadále číst všechny naše články. Nyní první 2 měsíce jen za 40 Kč.
- Veškerý obsah HN.cz
- Možnost kdykoliv zrušit
- Odemykejte obsah pro přátele
- Ukládejte si články na později
- Všechny články v audioverzi + playlist