Hypermarkety Globus v říjnu zahájí prodej výrobků s vlastní privátní značkou, pod kterou zákazníkům nabídnou například porcované sýry, müsli, džusy, kávu nebo papírové kapesníčky. Sdělil to ve středu mluvčí společnosti Boris Malý. Hypermarkety Globus patřily mezi poslední velké obchodní řetězce v Česku, které v nabídce neměly výrobky prodávané pod vlastním názvem a za nižší ceny než značkové zboží.

"Zákazníkům chceme pod značkou Globus nabízet výrobky značkové kvality, ovšem za nižší cenu, než za jakou nabízíme srovnatelné výrobky našich dodavatelů," uvedl Malý. Vedle privátní značky Globus budou hypermarkety podle Malého nabízet také vlastní řadu levnějších výrobků, které zařadí do programu Nejnižší cena.

Německá mateřská společnost Globus prodává stejnojmennou privátní značku už delší dobu, s uvedením na český trh podle Malého čekala na dokončení a vyhodnocení znovuzavedení této značky v Německu.

Zboží a jejich kvalita

Globus hodlá nabídku výrobků prodávaných pod vlastní značkou rozšiřovat, avšak některé zboží do programu nezahrne. "V určitých kategoriích zboží je kvalita privátních značek v ČR nastavena tak nízko, že levněji již takové výrobky nelze vyprodukovat, pokud chceme zachovat takovou kvalitu, s níž jsme ochotni spojit jméno naší společnosti," podotkl Malý.

Obchodní řetězce letos rozšiřují nabídku privátních značek, protože očekávají, že poptávka po levnějších privátních výrobcích kvůli obavám Čechů z hospodářské krize zesílí. Například Ahold, který v Česku provozuje supermarkety Albert a hypermarkety Hypernova, letos podle mluvčího Libora Kytýra hodlá na pulty svých obchodů Albert umístit celkem 1000 nových výrobků prodávaných pod privátní značkou.

Společnost Tesco Stores ČR letos na jaře nabízela 648 výrobků značky Tesco Výhodný nákup a 1897 výrobků Tesco Standard. "Jejich počet meziročně roste přibližně o třetinu. Jen loni přibylo v nabídce celkem 749 položek obou značek. Tesco Výhodný nákup a Tesco Standard tak nyní tvoří téměř 25 procent celkového sortimentu potravin v našich obchodech," uvedla mluvčí Tesco Stores ČR Eva Karasová. Tesco nyní zavedlo novou vlastní značku potravin Light Choices s nižšími nutričními hodnotami a rozšířilo privátní řadu výrobků Healthy Living podporujících zdravý životní styl.

Privátní značky obchodních řetězců podle loňského průzkumu pravidelně nakupuje více než polovina Čechů. Je to ale méně než například v Maďarsku či na Slovensku.

 

Tento článek máteje zdarma. Když si předplatíte HN, budete moci číst všechny naše články nejen na vašem aktuálním připojení. Vaše předplatné brzy skončí. Předplaťte si HN a můžete i nadále číst všechny naše články. Nyní první 2 měsíce jen za 40 Kč.

  • Veškerý obsah HN.cz
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Ukládejte si články na později
  • Všechny články v audioverzi + playlist