Celkový prodej německého automobilového koncernu Volkswagen se v říjnu meziročně zvýšil o 11 procent na 557 300 vozů. Prodej samotné české divize Škoda Auto vyskočil dokonce o 33 procent na 65 600 vozů. Oznámila to v pátek firma, která je největším výrobcem automobilů v Evropě.
Šéf prodeje a marketingu VW Detlef Wittig nicméně varoval investory, aby údaje nepovažovali za známku definitivního uzdravení automobilového průmyslu. "Světový trh s osobními automobily ještě nedosáhl trvalého oživení, takže očekáváme mimořádně obtížný a náročný rok 2010," uvedl.
Wittig již dříve předpověděl, že prodej Volkswagenu bude v letošním i příštím roce stagnovat na úrovni kolem 6,2 milionu vozů. Za prvních deset měsíců letošního roku se prodej Volkswagenu zvýšil o 0,6 procent na 5,32 milionu vozů, napsala agentura Reuters.
Škoda slaví úspěch v Číně
Samotná Škoda Auto ve čtvrtek oznámila, že letos do října prodala 570.217 vozů, tedy meziročně o 1,7 procenta méně. Firma tak jen mírně zaostala za loňským rekordním rokem, kdy celkem prodala 675 000 aut. Největší růst letos zaznamenala Škodovka na čínském trhu.
Volkswagenu rostou prodeje: Vydá emisi akcií za 10 miliard eur - čtěte ZDE
Zisk Volkswagenu klesl o 86 procent, přesto je daleko před konkurencí - čtěte ZDE
Celosvětovou poptávku po automobilech zasáhla finanční krize, která vedla ke zpomalení ekonomiky, obtížnějšímu přístupu k úvěrům a poklesu spotřebitelské důvěry i výdajů. Řada evropských zemí proto podpořila poptávku zavedením šrotovného, kdy kupující získá slevu na nákup nového auta, pokud ho vymění za starší.
Tento článek máteje zdarma. Když si předplatíte HN, budete moci číst všechny naše články nejen na vašem aktuálním připojení. Vaše předplatné brzy skončí. Předplaťte si HN a můžete i nadále číst všechny naše články. Nyní první 2 měsíce jen za 40 Kč.
- Veškerý obsah HN.cz
- Možnost kdykoliv zrušit
- Odemykejte obsah pro přátele
- Ukládejte si články na později
- Všechny články v audioverzi + playlist