Bývalý zaměstnanec britské banky HSBC ukradl informace zhruba o 24.000 klientech, kteří měli účty ve Švýcarsku. Banka to přiznala až nyní, přitom ještě v prosinci tvrdila, že krádež, která se stala již před třemi lety, se týká pouze desítky klientů.

Stále aktivních je ještě 15.000 inkriminovaných účtů, 9000 jich již bylo od krádeže uzavřeno. Společnost HSBC, která je největší bankou v Evropě, uvedla, že se nedomnívá, že by ukradené údaje bylo možné využít k získání přístupu na účty.

"Hluboce této situace litujeme a upřímně se klientům omlouváme za toto ohrožení jejich soukromí," uvedla banka. "Jsme odhodláni chránit zájmy klientů a podnikáme k tomu všechna nezbytná opatření," dodala.

Údaje ukradl bývalý zaměstnanec divize informačních technologií Herve Falciani. Později je získaly francouzské úřady, které je nakonec předaly švýcarské prokuratuře.

Podle HSBC však stále zůstává nejasné, jak se Falcianimu podařilo údaje ukrást. Banka uvedla, že po krádeži investovala 100 milionů švýcarských franků (asi 1,75 miliardy Kč) do posílení bezpečnosti svých datových systémů.

Tento článek máteje zdarma. Když si předplatíte HN, budete moci číst všechny naše články nejen na vašem aktuálním připojení. Vaše předplatné brzy skončí. Předplaťte si HN a můžete i nadále číst všechny naše články. Nyní první 2 měsíce jen za 40 Kč.

  • Veškerý obsah HN.cz
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Ukládejte si články na později
  • Všechny články v audioverzi + playlist