Nizozemský maloobchodní řetězec Ahold v prvním čtvrtletí zvýšil provozní zisk o 3,3 procenta na 409 milionů eur (asi 10,6 miliardy Kč). Výsledek firmy, která působí na více trzích včetně České republiky, je mírně nad odhady analytiků. Firma navíc oznámila, že se jí v těžších dobách daří zvyšovat podíl na trhu.

Tržby vzrostly o jedno procento a dostaly se na 8,74 miliardy eur (asi 225,4 miliardy Kč). Je to hlavně zásluha domácího, tedy nizozemského trhu, kde základní tržby vzrostly o 2,8 procenta. Naopak ve Spojených státech, kde Ahold vytváří asi 60 procent celkových tržeb, se tržby o 0,1 procenta snížily.

Analytici v anketě agentury Reuters v průměru předpovídali, že provozní zisk bude činit 404 milionů eur, u celkových tržeb očekávali 8,62 miliardy eur. U tržeb v Nizozemsku analytici čekali nárůst o 1,3 procenta, naopak v USA počítali proti skutečnosti s lepším výsledek a předpovídali, že tržby se tam zvýší o 0,4 procenta.


Ahold správně odhadl chování spotřebitelů v době krize a zaměřil se na zboží nižší cenové kategorie. Více kontroloval i náklady, a tak se mu podařilo zvýšit podíl na trhu na úkor rivalů, a to jak doma v Nizozemsku, tak v zahraničí. Na nizozemském trhu Ahold provozuje řetězec Albert Heijn, v České republice má supermarkety Albert a hypermarkety stejného jména. Dříve je provozoval pod názvem Hypernova.

Tento článek máteje zdarma. Když si předplatíte HN, budete moci číst všechny naše články nejen na vašem aktuálním připojení. Vaše předplatné brzy skončí. Předplaťte si HN a můžete i nadále číst všechny naše články. Nyní první 2 měsíce jen za 40 Kč.

  • Veškerý obsah HN.cz
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Ukládejte si články na později
  • Všechny články v audioverzi + playlist