České dráhy zkoušely bezpečnostní hlídky od začátku února do konce dubna v pilotním projektu. "Výsledky byly jednoznačně pozitivní, od reakce veřejnosti, přes snížení trestné činnosti na rizikových spojích až po pozitivní hodnocení zaměstnanců ČD ve vlacích," uvedl Joklík.
Dráhy se proto rozhodly působení "černých šerifů" ještě posílit. "Nejen ve vlacích, ale i na problémových nádražích budeme s civilními bezpečnostními agenturami dále spolupracovat," řekl mluvčí.
Dráhy na službu zatím nevypisovaly tendr, pouze rozšířily spolupráci s agenturami, jejichž služeb již delší dobu využívají ve stanicích. Celkem je ostraha na 80 nádražích, náklady drah jsou desítky milionů korun ročně.
České dráhy testují ve vlacích ochranku. Měla už desítky zásahů - čtěte ZDE
Počet mrtvých na železničních přejezdech za tři roky vzrostl o 357 procent - čtěte ZDE
Hlídky se pohybují po celé železniční síti bez ohledu na denní dobu či druh vlaku. K vidění jsou v lokálních motorácích i mezinárodních expresech. Provizorium má definitivně ukončit řádný tendr, jehož podmínky bude dozorčí rada ČD schvalovat na podzim.
Jak doplnil Joklík, dráhy nijak nespolupracují s bezpečnostní agenturou ABL, kterou založil pravděpodobný nový ministr dopravy Vít Bárta.
Přidejte si Hospodářské noviny mezi své oblíbené tituly na Google zprávách.
Tento článek máteje zdarma. Když si předplatíte HN, budete moci číst všechny naše články nejen na vašem aktuálním připojení. Vaše předplatné brzy skončí. Předplaťte si HN a můžete i nadále číst všechny naše články. Nyní první 2 měsíce jen za 40 Kč.
- Veškerý obsah HN.cz
- Možnost kdykoliv zrušit
- Odemykejte obsah pro přátele
- Ukládejte si články na později
- Všechny články v audioverzi + playlist