Americkému výrobci nealkoholických nápojů PepsiCo Inc. klesl ve druhém čtvrtletí roku 2010 čistý zisk o tři procenta na 1,6 miliardy USD (31,5 miliardy Kč). Pokles způsobil nepříznivý vývoj směnných kurzů, tržby naopak díky převzetí stáčíren a plníren v Severní Americe a zlepšení prodeje občerstvení v zahraničí prudce vzrostly.

Tržby výrobce Pepsi-Coly, džusů Tropicana či sportovních nápojů Gatorade stouply o 40 procent na 14,8 miliardy USD. Bez mimořádných položek zisk na akcii činil 1,09 dolaru a byl tak téměř v souladu s odhady analytiků. Analytici dotazovaní agenturou Reuters očekávali v průměru zisk 1,08 dolaru na akcii při tržbách 14,41 miliardy USD.

Objem prodeje nápojů v Severní Americe stoupl o 13 procent. Bez zahrnutí nové distribuční dohody s firmou Dr Pepper Snapple Group však klesl o procento. Prodej nápojů se zvýšil i v Evropě, hlavně díky Turecku, Rusku, Španělsku a Británii. V Číně prodej stagnoval, avšak stoupl v Indii, Pákistánu a Egyptě.

PepsiCo těží z převzetí svých dvou hlavních severoamerických stáčíren a plníren, které dokončila v prvním čtvrtletí. PepsiCo transakcí za celkem 7,8 miliardy dolarů získala větší kontrolu nad distribucí svých produktů v Severní Americe. Akvizice by firmě měla přinést do roku 2012 roční úspory v hodnotě 400 milionů dolarů.

Za celý rok společnost očekává růst zisku na akcii při konstantních směnných kurzech o 11 procent až 13 procent, napsaly agentury AP a Reuters.

Tento článek máteje zdarma. Když si předplatíte HN, budete moci číst všechny naše články nejen na vašem aktuálním připojení. Vaše předplatné brzy skončí. Předplaťte si HN a můžete i nadále číst všechny naše články. Nyní první 2 měsíce jen za 40 Kč.

  • Veškerý obsah HN.cz
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Ukládejte si články na později
  • Všechny články v audioverzi + playlist