"Cílem je zefektivnit provoz a odstranit nevyvážené odměňování pracovníků," píše se v materiálu MD. Mluvčí úřadu Karel Hanzelka potvrdil, že dopravní část vládního prohlášení se bude téměř shodovat s koaliční smlouvou, kde požadavek na audit rovněž stojí. Detaily prý však nebude ministerstvo zveřejňovat do definitivního schválení dokumentu.
Z hloubkové prověrky stavu všech dotčených organizací má vzejít mimo jiné návrh na majetkové vyrovnání mezi ČD a správou železnic. Cílem prý je vytvoření takzvané živé dopravní cesty, což má ulehčit vstup konkurence na železnici.
Živou dopravní cestu tvoří především výpravčí a další zaměstnanci, kteří se starají o provoz vlaků. Nyní spadají pod České dráhy, do budoucna by se měli převést pod SŽDC. Mrtvá dopravní cesta, tedy péče o koleje a některé nemovitosti, už byla pod SŽDC převedena, dráhy na této transakci získaly 12 miliard korun.
Na provozování osobní dopravy se mají vypisovat tendry. Není ale jasné, kdy a jak se tak stane. MD a kraje totiž mají s Českými drahami uzavřené desetileté smlouvy.
V dopravním programu se zřejmě objeví také odklad elektronických vinět, analýza rozšíření mýtného na silnice nižší třídy, změna zákonů pro zrychlení dopravních staveb, stavba jezů na Labi nebo projekty PPP.
Přidejte si Hospodářské noviny mezi své oblíbené tituly na Google zprávách.
Tento článek máteje zdarma. Když si předplatíte HN, budete moci číst všechny naše články nejen na vašem aktuálním připojení. Vaše předplatné brzy skončí. Předplaťte si HN a můžete i nadále číst všechny naše články. Nyní první 2 měsíce jen za 40 Kč.
- Veškerý obsah HN.cz
- Možnost kdykoliv zrušit
- Odemykejte obsah pro přátele
- Ukládejte si články na později
- Všechny články v audioverzi + playlist