Ekonomika ožívá a s ní se zlepšuje i situace na trhu práce. Doba přeplácení je ale pryč a existuje pouze několik nových hvězdných pozic, kde je možné rychle platově růst.
Největší zájem je o toho, kdo umí prodávat a ještě k tomu využít nejnovější on-line vymoženosti a prošel řadou úspěšných projektů. Takovým lidem se otvírají dveře všude.
“Je velký zájem o marketingové specialisty, kteří dokážou využívat sociální sítě,“ říká headhunter Jan Bubeník. Celá řada firem chce totiž nové prodejní kanály využívat, avšak v realizaci tápe. Poptávka po odbornících je proto velká, ale na trhu jich příliš není.
Hvězdou na trhu práce jsou dnes rovněž lidé, kteří rozumějí telekomunikacím a informačním technologiím zároveň. Na první pohled je to logická kombinace, oba obory se ovšem až dosud vyvíjely každý sám. To se nyní mění a roste poptávka po řešeních, jež vyžadují znalosti obou těchto světů.
Výhodu mají i manažeři, kteří během krize dokázali prodat svou schopnost ořezávat náklady, dokážou dnes například vyjednávat akvizice nebo restrukturalizovat firmy, což jsou požadavky, jež v současnosti firmy na své manažery kladou stále častěji.
Mezi top vyhledávané profese by v letošním roce měli patřit odborníci na akvizice nebo marketingoví specialisté, kteří dobře rozumí novým médiím.
Jaké jsou top profese pro rok 2011?
Co vám pomůže vylepšit pracovní pozici? Na co hledí firmy při hledání nových lidí?
To vše najdete v pondělních HN
Přidejte si Hospodářské noviny mezi své oblíbené tituly na Google zprávách.
Tento článek máteje zdarma. Když si předplatíte HN, budete moci číst všechny naše články nejen na vašem aktuálním připojení. Vaše předplatné brzy skončí. Předplaťte si HN a můžete i nadále číst všechny naše články. Nyní první 2 měsíce jen za 40 Kč.
- Veškerý obsah HN.cz
- Možnost kdykoliv zrušit
- Odemykejte obsah pro přátele
- Ukládejte si články na později
- Všechny články v audioverzi + playlist