Šéf Škody Auto Winfried Vahland v pondělí, v předvečer zahájení autosalonu v Ženevě, ukázal, jakým směrem se bude automobilka ubírat. Kromě nového loga oficiálně představil i designovou studii, která naznačuje vzhled škodovek v další dekádě.
Koncept Vision D, jejž Škoda představila, je prvním vozem značky s novým logem. Prvním sériovým vozem, který použije prvky nového designového konceptu, by mohl být model segmentu A-entry. Ten by se měl na trhu objevit již v příštím roce a bude podle všeho vycházet právě ze studie prezentované v pondělí. Spekuluje se o tom, že by mohl dostat staronový název – Felicia. Velikostí bude spadat mezi Fabii a Octavii a měl by mít "velmi konkurenceschopnou cenu".
Ač představitelé Škody oficiálně popírají, že jde o náznak nové modelové řady, představený design odpovídá špionážním fotografiím z testování nového modelu ve Švédsku.
"Nedá se říci, že by to byl přímo předobraz modelu A-entry. Jde hlavně o studii, která má ukázat, jakým směrem půjde design škodovek v budoucnu," říká Martin Jahn, člen dozorčí rady automobilky.
Octavia s menším kufrem
Také ostatní představitelé automobilky odmítají, že by šlo o chystaný model, jenž by mohl nést staronový název Felicia. Avšak velikost vozu, převisy i rozvržení karosérie sedanu přesně zapadají mezi Fabii a Octavii. Profil vozu je navíc stejný, jako má vůz, jehož špionážní fotografie se nedávno objevily v médiích a o kterém se spekulovalo, že by mohlo jít o Octavii III. Vůz na fotografiích byl ale zhruba o dvacet centimetrů kratší než současná Octavie a prakticky stejný jako koncept Vision D.
"Designéři a inženýři načrtli další cestu ve směru k budoucímu úspěchu značky," říká mluvčí automobilky Škoda Evžen Krauskopf.
Na pondělním koncernovém večeru skupiny Volkswagen byla Škoda jedinou značkou, u níž byla zmíněna expanze na čínský a indický trh. Čínští a indičtí zákazníci dokonce hráli v šotu, který ukazoval budoucnost automobilky. "Každou značku dlouhodobě rozvíjíme podle jasně stanoveného zaměření," řekl šéf skupiny Martin Winterkorn.
Chystá se expanze
Na konci letošního roku se začně prodávat nová malá Škoda s očekávaným názvem Citigo. Ta bude jako první model v historii vyráběna výhradně mimo Česko, a to v Bratislavě.
Kdy se začně vyrábět automobil, jenž vyjde z konceptu Vision D, zatím není jisté. "Prvky designu nového konceptu se poprvé objeví na nových modelech od konce roku 2012," popisuje Jahn.
Škoda má v následujících sedmi letech zdvojnásobit výrobu na 1,5 milionu vozů ročně, tomu má napomoci rozšíření modelových řad. Vahland slibuje dva nové modely ročně.
Logo ve dvou variantách
A nové logo škodovky? Má dvě podoby. Jedno černo-stříbrno-zelené bude na dokumentech firmy a v autosalonech, druhé, pouze černo-nerezové, pak na vozidlech. Obě loga jsou oproti stávajícímu jednodušší a chybí jim nápis Škoda. "Testovali jsme je a ladí i k barvám, které se ke stávajícímu logu nehodily," říká mluvčí Škody Auto Rudolf Dreithaler.
Škoda chystá menší auto než Fabia. Spekulace před Ženevou sílí – čtěte ZDE
Škoda představila v Paříži prototyp svého prvního elektromobilu – čtěte ZDE
Fotogalerie
Fotogalerie
Tento článek máteje zdarma. Když si předplatíte HN, budete moci číst všechny naše články nejen na vašem aktuálním připojení. Vaše předplatné brzy skončí. Předplaťte si HN a můžete i nadále číst všechny naše články. Nyní první 2 měsíce jen za 40 Kč.
- Veškerý obsah HN.cz
- Možnost kdykoliv zrušit
- Odemykejte obsah pro přátele
- Ukládejte si články na později
- Všechny články v audioverzi + playlist