Šéf Škody Auto Winfried Vahland v pondělí, v předvečer zahájení autosalonu v Ženevě, ukázal, jakým směrem se bude automobilka ubírat. Kromě nového loga oficiálně představil i designovou studii, která naznačuje vzhled škodovek v další dekádě.
Koncept Vision D, jejž Škoda představila, je prvním vozem značky s novým logem. Prvním sériovým vozem, který použije prvky nového designového konceptu, by mohl být model segmentu A-entry. Ten by se měl na trhu objevit již v příštím roce a bude podle všeho vycházet právě ze studie prezentované v pondělí. Spekuluje se o tom, že by mohl dostat staronový název – Felicia. Velikostí bude spadat mezi Fabii a Octavii a měl by mít "velmi konkurenceschopnou cenu".
Ač představitelé Škody oficiálně popírají, že jde o náznak nové modelové řady, představený design odpovídá špionážním fotografiím z testování nového modelu ve Švédsku.
"Nedá se říci, že by to byl přímo předobraz modelu A-entry. Jde hlavně o studii, která má ukázat, jakým směrem půjde design škodovek v budoucnu," říká Martin Jahn, člen dozorčí rady automobilky.
Octavia s menším kufrem
Také ostatní představitelé automobilky odmítají, že by šlo o chystaný model, jenž by mohl nést staronový název Felicia. Avšak velikost vozu, převisy i rozvržení karosérie sedanu přesně zapadají mezi Fabii a Octavii. Profil vozu je navíc stejný, jako má vůz, jehož špionážní fotografie se nedávno objevily v médiích a o kterém se spekulovalo, že by mohlo jít o Octavii III. Vůz na fotografiích byl ale zhruba o dvacet centimetrů kratší než současná Octavie a prakticky stejný jako koncept Vision D.
"Designéři a inženýři načrtli další cestu ve směru k budoucímu úspěchu značky," říká mluvčí automobilky Škoda Evžen Krauskopf.
Na pondělním koncernovém večeru skupiny Volkswagen byla Škoda jedinou značkou, u níž byla zmíněna expanze na čínský a indický trh. Čínští a indičtí zákazníci dokonce hráli v šotu, který ukazoval budoucnost automobilky. "Každou značku dlouhodobě rozvíjíme podle jasně stanoveného zaměření," řekl šéf skupiny Martin Winterkorn.
Chystá se expanze
Na konci letošního roku se začně prodávat nová malá Škoda s očekávaným názvem Citigo. Ta bude jako první model v historii vyráběna výhradně mimo Česko, a to v Bratislavě.
Kdy se začně vyrábět automobil, jenž vyjde z konceptu Vision D, zatím není jisté. "Prvky designu nového konceptu se poprvé objeví na nových modelech od konce roku 2012," popisuje Jahn.
Škoda má v následujících sedmi letech zdvojnásobit výrobu na 1,5 milionu vozů ročně, tomu má napomoci rozšíření modelových řad. Vahland slibuje dva nové modely ročně.
Logo ve dvou variantách
A nové logo škodovky? Má dvě podoby. Jedno černo-stříbrno-zelené bude na dokumentech firmy a v autosalonech, druhé, pouze černo-nerezové, pak na vozidlech. Obě loga jsou oproti stávajícímu jednodušší a chybí jim nápis Škoda. "Testovali jsme je a ladí i k barvám, které se ke stávajícímu logu nehodily," říká mluvčí Škody Auto Rudolf Dreithaler.
Škoda chystá menší auto než Fabia. Spekulace před Ženevou sílí – čtěte ZDE
Škoda představila v Paříži prototyp svého prvního elektromobilu – čtěte ZDE
Fotogalerie
Fotogalerie
Přidejte si Hospodářské noviny mezi své oblíbené tituly na Google zprávách.
Tento článek máteje zdarma. Když si předplatíte HN, budete moci číst všechny naše články nejen na vašem aktuálním připojení. Vaše předplatné brzy skončí. Předplaťte si HN a můžete i nadále číst všechny naše články. Nyní první 2 měsíce jen za 40 Kč.
- Veškerý obsah HN.cz
- Možnost kdykoliv zrušit
- Odemykejte obsah pro přátele
- Ukládejte si články na později
- Všechny články v audioverzi + playlist