Reklama, která řekne myšlenku jednoduchým způsobem a dobře si ji zapamatuje cílová skupina. Takový je hlavní parametr soutěže Louskáček - o nejlepší českou reklamu. Vítězové za rok 2010 byly vyhlášeni již úterý večer. V předvečer vyhlášení jsme nechali čtenáře zatipovat se serverem iHNed.cz o nejlepší televizní reklamu.
Do finále nejstarší české reklamní soutěže se dostalo ve 12 kategoriích celkem 60 kampaní z více než tří stovek přihlášených. Vybrala je mezinárodní odborná porota složená většinou z kreativních ředitelů reklamních agentur.
"Trendem je ustupovat od hodnocení kampaní, které jsou dělány jen pro soutěž. Naopak více oceňujeme práci pro velkého klienta, kde prosadit kreativní nápad bývá mnohem těžší," řekl HN Eda Kauba, kreativní ředitel agentury EURO RSCG a člen pořádajícího Art Directors Clubu České republiky.
Zřejmě i proto mezi zadavateli zaujaly nejvíce reklamy společností Rajec/Kofola, Vodafone, T-Mobile, Telefonica nebo Škoda Auto. Mezi agenturami posbírala nejvíc nominací pražská Leagas Delaney, která získal celkem 10 nominací.
Česká soutěž je součástí Art Directors Club of Europe Awards a vítězné práce postupují do evropské soutěže v Barceloně. "Alespoň jedna česká reklama vždy obdrží cenu za první nebo druhé místo ve své kategorii," uvedl spolupořadatel Martin Charvát z agentury Konektor, což podle něj svědčí o slušné úrovni české reklamy, přestože podle prestižního mezinárodního žebříčku Gunner Report spadla za poslední dva roky úroveň tuzemské reklamy "dramaticky dolů".
Redakce iHNed.cz se zaměřila na kategorii, ve které se utkávají reklamní kampaně prezentované v televizích a kinech. Ze čtrnácti nominovaných jsme vybrali pětici reklam, které nám přišly nejzajímavější a nejzábavnější. Projděte si ukázky a zvolte v anketě jednu z reklam, kterou považujete za nejlepší.
Ukázka č.1: Lyžování poslepu (Mark BBDO)
Charakteristika: Reklama měla zvýšit zájem o český paralympijský tým před paralympijskými hrami ve Vancouveru, vysílanými na sportovním kanálu ČT4. Idea: Ukázat na neuvěřitelné výkony během paralympijských her.
Ukázka č.2: Vita Litovella (Kaspen/ Jung von Matt a.s.)
Ukázka č.3: Dortová bitva (Leagas Delaney Praha)
Charakteristika: Pomohli jsme už mnoha dětem s leukemií vrátit se ke zlobení. A další na naši pomoc čekají. NF Kapka naděje
Ukázka č.4: Lampičky (Mather Communications)
Charakteristika: Cílem kampaně bylo představit skupinu ČEZ jako firmu, která dělá řadu CSR projektů. Lampičky pomáhájí. Image campaign.
Ukázka č.5: Frappé (McCann Erickson Prague)
Charakteristika: Nestlé chtělo podpořit probíhající letní promotion na Nescafé Frappe. Vzali jsme slavnou historii české animační školy a přenesli jsme ji do 21.století. Vyvořili jsme domácího robota, který je tak trochu naprogramován k přípravě Frappe, stejně jako Nescaf
Výsledky: Ve sledované kategorii nakonec vyhrála kampaň firmy Vodafone Tarify na míru se sérií reklam s využitím animovaných zvířat snažících se sehnat vhodný telefonní tarif. "Vodafone dlouhodobě a viditelně podporuje kreativní reklamu. Neustále hledá cesty, jak komunikovat kreativním způsobem a podporuje v tom i svou kreativní agenturu," uvedl Charvát. "Má výrazný vizuální styl s animovanými zvířaty, který je doplněn vtipnými dialogy," dodal k tomu Kauba.
Přidejte si Hospodářské noviny mezi své oblíbené tituly na Google zprávách.
Tento článek máteje zdarma. Když si předplatíte HN, budete moci číst všechny naše články nejen na vašem aktuálním připojení. Vaše předplatné brzy skončí. Předplaťte si HN a můžete i nadále číst všechny naše články. Nyní první 2 měsíce jen za 40 Kč.
- Veškerý obsah HN.cz
- Možnost kdykoliv zrušit
- Odemykejte obsah pro přátele
- Ukládejte si články na později
- Všechny články v audioverzi + playlist