"Rozhodně," reagoval Vahland na dotaz, zda má ještě smysl vyrábět auta v České republice kvůli její stále posilující měně. "Ovšem ještě výhodnější by pro nás bylo zavedení eura v Česku," poznamenal.
Náklady na mzdy jsou podle něj v Česku stále výhodné, jejich podíl na výsledné ceně automobilu by se ale neměl přeceňovat, tvrdí Vahland. "Produktivita je minimálně stejně tak důležitá. A právě na ní musíme v Česku ještě zapracovat," uvedl šéf automobilky.
Německá média loni zaznamenala údajné napětí mezi vedením mateřského koncernu a dceřinou českou automobilkou, která se pro VW díky modelu Škoda Superb stala ve vyšší střední třídě vážnou konkurencí pro volkswagenovské passaty. Šéf VW Martin Winterkorn měl prý tlačit na mladoboleslavskou firmu, aby se do budoucna soustředila na výrobu levnějších vozů a "nekanibalizovala" na výsostném poli VW.
To však Vahland rezolutně odmítl. "Pan Winterkorn má z našich úspěchů velkou radost. Škoda nebude žádnou levnou značkou, celosvětově bude ale stále nastavena pod VW. Nabízíme dobrý poměr ceny a výkonu, a tak to taky zůstane," zdůraznil Vahland. Připomněl, že k nynějším pěti modelům uvede česká automobilka na trh na konci roku nový model určený pro městský provoz City Car a v příštím roce bude následovat kompaktní limuzína vhodná pro mezinárodní trhy.
Škoda Auto loni více než ztrojnásobila čistý zisk na 349 milionů eur (zhruba 8,5 miliardy Kč) ze 110 milionů eur v roce 2009. Její tržby se v loňském roce zvýšily meziročně o 22,4 procenta na 8,692 miliardy eur. Prodej automobilky loni stoupl o 11,5 procenta na rekordních zhruba 763.000 vozů.
Tento článek máteje zdarma. Když si předplatíte HN, budete moci číst všechny naše články nejen na vašem aktuálním připojení. Vaše předplatné brzy skončí. Předplaťte si HN a můžete i nadále číst všechny naše články. Nyní první 2 měsíce jen za 40 Kč.
- Veškerý obsah HN.cz
- Možnost kdykoliv zrušit
- Odemykejte obsah pro přátele
- Ukládejte si články na později
- Všechny články v audioverzi + playlist