Šéf české pobočky obchodního řetězce Tesco Philip J. Clarke prozradil, že jeho firma letos v Praze spustí první české plnohodnotné online nakupování potravin.
Systém by měl fungovat následovně: zákazník si na webových stránkách Tesca vybere v online seznamu, jaké potraviny chce koupit, vloží nákup do virtuálního košíku, zaplatí kartou a zvolí si hodinu následujícího dne, kdy bude chtít svůj nákup doručit domů.
"Váš nákup jde do databáze ke zpracování. Další ráno zaměstnanci Tesca naplní váš košík, dají ho do speciálních vozů a dopraví ho na vámi zadanou adresu,“ popisuje systém Clarke.
Nejdříve Praha, pak další města
Online nákup by měl být nejprve vyzkoušen v Praze. V případě, že se u zákazníků uchytí, hodlá ho Tesco rozšířit po celé České republice. Okamžité spuštění systému po celém Česku je podle Clarka riskantní. "Nebude to otázka pouze toho, najít si lokální obchod a poprosit ho, aby vám dovezl potraviny, je to mnohem složitější. Kdyby to bylo takhle, bylo by to velmi nákladné na provoz. Navíc bychom museli vybírat strašně moc peněz za dovoz,“ říká Clarke.
Nakupující nebudou vědět, z jakého obchodu si zboží kupují. Tesco vybere několik svých pražských prodejen, které by měly spolupracovat. Cena za dovoz by navíc měla být výrazně levnější než například u ceny dovozu pizzy. "Takové ceny jako u dovozu pizzy v retailu být nemohou,“ myslí si Clarke.
- První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
- Možnost kdykoliv zrušit
- Odemykejte obsah pro přátele
- Všechny články v audioverzi + playlist
Přidejte si Hospodářské noviny mezi své oblíbené tituly na Google zprávách.