Televizní reklama bude v budoucnu více propojena s inzercí na internetu a vůbec s prostředím nových médií. „Do jisté míry je to už jen otázka času a také konzervativnosti inzerentů. Samozřejmě, můžete správně namítnout tolik diskutované potíže malých televizí pro specifické publikum, dovolím si ale říct, že nejlépe uděláme, budeme-li v tomto směru opatrnými optimisty,“ napsal pro IHNED.cz specialista na mediální trh Vojtěch Bednář.
CME před měsícem zveřejnila odhady růstu domácího reklamního trhu několika mediálních agentur. Trh televizní inzerce v Česku by v roce 2011 měl podle nich růst až 5% tempem. Agentura GroupM odhaduje 3% zlepšení, ZenithOptimedia pak růst o 2 až 5 procent.
I podle dubnového výzkumu agentury Universal McCann by se český mediální trh měl v tomto roce zotavit z krize. "Růst ve výši 3,5 % však jen mírně zahladí ztráty z posledních dvou let,“upřesnil pro Marketing&Media Ondřej Novák, ředitel výzkumu v agentuře Universal McCann.
Analytici očekávají čísla bližší pětiprocentní hranici. První polovina roku podle nich ale zaznamená spíše nižší dynamiku, mimojiné kvůli efektu vládních výdajových restrikcí.
CME překvapila dobrými čísly za první čtvrtletí
Americké mediální společnosti Central European Media Enterprises (CME), která v Česku vlastní televizi Nova a další stanice, vzrostl v prvním čtvrtletí provozní zisk před odpisy (OIBDA) na 14,2 milionu dolarů (v přepočtu 232,5 milionu Kč). Loni to přitom bylo jen 0,8 milionu dolarů.
Firma vykázala čistou ztrátu 21,1 milionu dolarů. To je téměř o polovinu lepší výsledek, než očekávali analytici oslovení agenturou Reuters. "Za to ale společnost do značné míry vděčí zisku z pozitivního kurzového vývoje - oslabení dolaru," píše server Patria.
Tržby CME za tři měsíce do konce března stouply o pětinu na 172,8 milionu dolarů, z toho v České republice o 6,3 procenta na 57,706 milionu dolarů. Firma však zůstala v provozní ztrátě, i když ta se snížila o téměř 60 procent na 7,7 milionu dolarů.
Prezident a generální ředitel Adrian Sarbu v prohlášení k výsledkům uvedl, že k výraznému zlepšení hospodaření firmy přispělo zvýšení počtu diváku a posílení vedoucí pozice na trzích i kontrola nákladů.
Jak vidí současný mediální trh odborníci? Bude se českým telvizním stanicím dařit i ve zbytku roku? Čeká nás růst reklamního trhu v Česku? Na Vaše otázky odpovídal Vojtěch Bednář ze společnosti AveMedia.cz.
Online rozhovor
Tento článek máteje zdarma. Když si předplatíte HN, budete moci číst všechny naše články nejen na vašem aktuálním připojení. Vaše předplatné brzy skončí. Předplaťte si HN a můžete i nadále číst všechny naše články. Nyní první 2 měsíce jen za 40 Kč.
- Veškerý obsah HN.cz
- Možnost kdykoliv zrušit
- Odemykejte obsah pro přátele
- Ukládejte si články na později
- Všechny články v audioverzi + playlist