Na českém trhu cestovních kanceláří došlo tento týden k velké fúzi. CK Fischer, spadající do impéria KKCG podnikatele Karla Komárka, koupila největší tuzemskou firmu zajišťující lyžařské zájezdy Nev-Dama.
Fischer, který dosud patřil mezi tři největší cestovky v Česku, výrazně posílí v počtu klientů a za dva roky chce zvýšit obrat na 3,6 miliardy korun. "Věříme, že část klientů Nev-Damy, kteří si kupovali leteckou dovolenou u moře, ji začnou kupovat od CK Fischer. A opačně, naši klienti zase využijí třeba nabídku na zimu od Nev-Damy," doufá šéf CK Fischer Jiří Jelínek.
HN: Jak se změní CK Fischer po koupi cestovní kanceláře Nev-Dama?
Bude se jednat o vůbec největší seskupení v oblasti cestovního ruchu z hlediska nejdůležitějších ekonomických parametrů, tedy tržeb, zákazníků i zisku. Koupě Nev-Damy se nám perfektně hodí do porftolia, protože ona je nejen největší v lyžařských zájezdech, ale je i pátá největší na celém trhu. Kromě lyžařských zájezdů začala i s nabídkou letních dovolených autokarem nebo vlastní dopravou. Má tedy přesně to, co CK Fischer v nabídce neměla, a výborně se s ní doplňuje.
HN: Předloni jste začali se zájezdy na hory a tvrdili jste, že nikoho kupovat nebudete. Co se změnilo?
Vůbec nic. O možnosti akvizice uvažujeme plus minus dva roky. I v horách jsme chtěli být velcí, ale pak jsme zjistili, že je to strašně těžké. Konkurovat můžete, když máte větší potenciál klientů, s nimiž dosáhnete na lepší ceny. K tomu musíte mít dlouholeté kontakty s hoteliéry. Nev-Dama prostě dosáhla na lepší ceny. Jednání běžela tak dlouho, protože jsme si chtěli být jisti, že je opravdu tím, co deklaruje. V Česku o sobě cestovní kanceláře dost často udávají nějaká čísla, ale když do nich jdete hlouběji, tak neodpovídají danému stavu. V té době jsem vám nemohl říci nic jiného.
HN: Zbavíte se některých činností, lidí, nebo majetku?
Budeme samozřejmě provoz zefektivňovat, to je jisté. Teď ještě neumím konkrétně říct jak, protože se teprve dostaneme do analytické fáze a v ní zjistíme, jak si ty dvě firmy můžou být ve všech oblastech prospěšné. Management Nev-Damy bude pro nás pracovat dál.
HN: Jak moc vám ubírají byznys německé společnosti a větší množství individuálních turistů?
Se zahraničními cestovkami jezdí spíše bezdětní, přece jen je tam nepohodlí při dopravě na vzdálenější letiště. Našimi klienty jsou hlavně rodiče s dětmi. A i lidé znalí jazyků a ve světě zběhlí nechávají cestování s rodinou rádi na cestovce. Jiné to je, když jedou na víkend.
Online rozhovor
Tento článek máteje zdarma. Když si předplatíte HN, budete moci číst všechny naše články nejen na vašem aktuálním připojení. Vaše předplatné brzy skončí. Předplaťte si HN a můžete i nadále číst všechny naše články. Nyní první 2 měsíce jen za 40 Kč.
- Veškerý obsah HN.cz
- Možnost kdykoliv zrušit
- Odemykejte obsah pro přátele
- Ukládejte si články na později
- Všechny články v audioverzi + playlist