Železniční přepravce RegioJet ze skupiny Student Agency podnikatele Radima Jančury plánuje mezi Prahou a Ostravou provozovat devět párů vlaků denně. Cena jízdenky pro tuto trať by měla začínat na 230 korunách, což je zhruba stejně jako u Českých drah. Nejzazší termín pro spuštění spojů je letošní prosinec, řekl Jančura v rozhovoru zveřejněném na serveru Týden.cz.

"Bude tam jezdit devět párů vlaků denně, což je více, než kolik tam nabízejí České dráhy pendolin nebo spojů EuroCity a InterCity. Budeme tedy jezdit co dvě hodiny a ve špičce každou hodinu," řekl Jančura. Spojení chce otevřít nejpozději v prosinci, ale předpokládá, že to bude dřív. "Už ladíme jen některé technické detaily, a pak oficiálně oznámíme přesný termín zahájení provozu," doplnil.

K cenám jízdenek Jančura řekl, že nehodlá vyvolávat cenovou válku s Českými drahami, chce ale za podobné ceny nabídnout vyšší kvalitu služeb.

"Budeme jezdit za zhruba stejné ceny jako České dráhy. Cena jízdenek by tedy měla začínat na 230 až 250 korunách," uvedl.

Cenová válka s ČD nehrozí

jízdné praha - ostrava

České dráhy

219 Kč
pro držitele zákaznické karty IN 50, která přijde na tři tisíce na rok

329 Kč
na zákaznickou kartu IN 25, která stojí na rok 550 korun

438 Kč
obyčejné jízdné

RegioJet

230-250 Kč
zatím uvažované rozpětí ceny

České dráhy nabízejí jízdenky z Prahy do Ostravy za ceny od 219 korun pro držitele zákaznické karty IN 50, která přijde na tři tisíce na rok, přes jízdné 329 korun na zákaznickou kartu IN 25, která stojí na rok 550 korun, po obyčejné jízdné, které činí 438 korun, připomněl Týden.

Posílené víkendy

Na trať mezi Prahou a Ostravou bude RegioJet nasazovat soupravy tvořené jednotlivými vagony, protože je zde výrazně větší zájem o jízdy v pátek a neděli a dopravce chce mít možnost reagovat na výkyvy v počtu cestujících.

"Polovina námi zakoupených vagonů je zcela nových, ty budou tvořit hlavní část vlaků, a zbytek jsou zrekonstruované vagony, které se budou používat pro posily ve špičkách," popsal Jančura. Podle dřívějších informací chce firma na trase využívat celkem devět lokomotiv od plzeňské Škody.

Spojení Praha - Ostrava

40% lidí
cestuje mezi Prahou a Ostravou vlakem. Jde o jeden z největších podílů železnice v Česku. průměrně v Česku vlakem totiž cestuje jen sedm procent lidí, 76 % používá automobil.

2,6 miliardy korun
chtějí do vlaků mezi Prahou a Ostravou nasypat do konce příštího roku soukromí dopravci. Českým drahám tato trať přináší ročně necelé tři miliardy korun.

40% tržeb ČD
je realizováno ve vlacích, které alespoň část trasy jedou po trati Praha - Ostrava.

V budoucnu chce RegioJet rozšířit své služby i na další tuzemské tratě.

"Určitě to není náš poslední projekt. Od března 2012 vyjíždíme na Slovensku na trať mezi Bratislavou a Komárnem a v Česku se budeme pravděpodobně ucházet o tratě Brno - Praha nebo Břeclav - Ostrava," uvedl Jančura.

Vlaky Českých drah mezi Prahou a Ostravou přestane stát dotovat v prosinci, aby neznevýhodňoval konkurenční soukromé dopravce.

Dráhy plánují zachovat stejný počet vlaků mezi oběma městy jako dosud, už nyní bez dotací provozují na trase rychlovlaky pendolino. Kromě RegioJetu chce na trať od prosince 2012 vyjet také společnost Rapid Express podnikatele Leoše Novotného.

Grafika: Konkurence na železnici Praha - Ostrava

Tento článek máteje zdarma. Když si předplatíte HN, budete moci číst všechny naše články nejen na vašem aktuálním připojení. Vaše předplatné brzy skončí. Předplaťte si HN a můžete i nadále číst všechny naše články. Nyní první 2 měsíce jen za 40 Kč.

  • Veškerý obsah HN.cz
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Ukládejte si články na později
  • Všechny články v audioverzi + playlist