Nejstaršímu českému internetovému portálu Seznam.cz se velmi dobře daří. Loni zvýšil počet zaměstnanců o sedm procent na více než osm set, nabíral především vývojáře. Úspěšně bojuje s nadnárodním gigantem Googlem, i když podle některých měření už mu většinu na českém trhu vyhledávání na internetu přepustil. “Naše pozice je stabilní. Seznam má jako domovskou stránku nastavenou čtyřiašedesát procent uživatelů českého internetu,” tvrdí výkonný ředitel společnosti Pavel Zima. Firma plánuje dvouciferný růst i letos.
HN: Minulý týden se na konferenci o internetové reklamě IAC 2011 zase řešilo, zda už vás Google předstihl. Předpokládám, že vy si myslíte, že ne.
Jsme přesvědčení, že ne. Rostou nám počty unikátních uživatelů i shlédnutých stránek víceméně s tím, jak roste trh. Máme ale i dlouhodobé marketingové průzkumy, kde lidé odpovídají na otázky jaký vyhledávač jmenují jako první, jaký je nejpouživanější a podobně. A v nich jsou pozice Googlu i Seznamu stabilní.
HN: Ale podíl Google roste a podíl Seznamu klesá.
Podle Toplistu. Podle našich průzkumů ne. Mám také informace od některých větších serverů, kteří řeknou, kolik mají přístupů z Googlu a ze Seznamu. I tam se naše pozice nemění.
- První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
- Možnost kdykoliv zrušit
- Odemykejte obsah pro přátele
- Všechny články v audioverzi + playlist
Přidejte si Hospodářské noviny mezi své oblíbené tituly na Google zprávách.