Žádná metoda privatizace není bez chyb. Přednosti a nedostatky jednotlivých privatizačních metod se ovšm liší. "Vrozenými" nedostatky kupónové privatizace je to, že nevytváří standardní vlastnickou motivaci (distorze bezplatného nabytí vede k psychologii "lehko nabyl - lehko pozbyl", třeba formou neuváženého prodeje za účelem přeměny vlastnického titulu k akciím v spotřební zboží). Nepřináší podniku ani kapitál, technologie, ale ani podnikatelské nebo manažerské know-how, nevytváří dostatečnou vlastnickou koncentraci, nebývá zdrojem funkční corporate governance.

Zbývá vám ještě 90 % článku
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Všechny články v audioverzi + playlist
Máte již předplatné?
Přihlásit se