Česká Škoda podle studie J.D. Power obsadila sedmé místo. Oproti loňskému roku si tak polepšila o pět míst.
Na druhé příčce se umístila německá značka Mercedes-Benz, za kterou následovala japonská Mazda. Do první desítky se neprobojovala žádná z amerických automobilek. Nejlépe z nich si vedla značka Ford, která obsadila 11. místo, těsně za rumunskou značkou Dacia.

Celková spokojenost německých motoristů s automobily se podle studie oproti předchozímu roku zhoršila. Studie je založena na průzkumu u více než 17 tisíc respondentů, kteří u svých automobilů hodnotí například kvalitu, spolehlivost, přitažlivost, provozní náklady a služby prodejců.

Největší trh v Evropě

Německo je největším automobilovým trhem v Evropě. Prodej nových osobních automobilů v Německu se v květnu meziročně zvýšil o 22 procent na 304 500 vozů. Tempo růstu tak prudce zrychlilo z necelých tří procent v předchozím měsíci. V celém letošním roce by se měl prodej podle odhadů pohybovat kolem 3,1 milionu vozů. Loni se kvůli konci programu šrotovného propadl o 23 procent na 2,92 milionu vozů.

 

 

Prodej škodovek v Německu se v květnu podle údajů Svazu mezinárodních výrobců automobilů (VDIK) meziročně zvýšil o 30 procent na 14 200 vozů. Prodej švédských osobních automobilů Volvo stoupl dokonce o 57 procent na více než 3000 vozů.

 

 

Pořadí značek podle spokojenosti německých motoristů

1. Volvo Švédsko

2. Mercedes-Benz Německo

3. Mazda Japonsko

4. Mini Německo

5. Honda Japonsko

6. Audi Německo

7. Škoda ČR

8. BMW Německo

9. Toyota Japonsko

10. Dacia Rumunsko

11. Ford USA

12. Volkswagen Německo

13. Seat Španělsko

14. Porsche Německo

15. Renault Francie