Francouzský Colbertův výbor, lobbystické sdružení francouzských výrobců luxusního zboží, ve čtvrtek oznámil, že vůbec poprvé přijal za své členy nefrancouzské výrobce.
Jsou to české sklárny Moser, maďarská porcelánka Herend a z Německa výrobce fotoaparátů Leica a výrobce hodinek a psacích potřeb MontBlanc. Za cíl tohoto kroku označil posílení svého vlivu u orgánů Evropské unie.
,,Jde o vytvoření co nejmocnější sítě, aby nás bylo v Bruselu co nejlépe slyšet," řekla představitelka výboru Elisabeth Ponsolleová des Portes. Poukázala přitom na to, že výrobci přepychového zboží ze zemí Evropské unie ovládají 68 procent a spolu se švýcarskými 75 procent světového trhu.
Rozhodnutí bylo podle agentury AFP schváleno na středeční pařížské schůzce se třemi dalšími evropskými asociacemi sektoru - italskou Fondazione Altagama, britským Walpole a španělským Círculo del Lujo Fortuny.
Výrobci chtějí prorazit do Indie
Objem trhu s luxusem se v letech 1995 až 2010 zvýšil ze 77 na 172 miliardy eur. Ve Francii se za tu dobu obrat 75 společností, jež sdružuje Colbertův výbor, zvýšil pětkrát a dosáhl 26 miliard eur, řekla Elisabeth Ponsolleová des Portes.
Výrobci luxusního zboží chtějí podle AFP v Bruselu dosáhnout harmonizace právních a fiskálních pravidel v zájmu usnadnění přeshraničního obchodu a pokrok v oblasti bezpečnosti elektronického obchodu.
Chtějí se rovněž mobilizovat s cílem proniknout na velmi chráněný trh v Indii a v Brazílii a mít větší vliv na dialog mezi EU a Čínou o duševním vlastnictví a boji proti padělání.
Přidejte si Hospodářské noviny mezi své oblíbené tituly na Google zprávách.
Tento článek máteje zdarma. Když si předplatíte HN, budete moci číst všechny naše články nejen na vašem aktuálním připojení. Vaše předplatné brzy skončí. Předplaťte si HN a můžete i nadále číst všechny naše články. Nyní první 2 měsíce jen za 40 Kč.
- Veškerý obsah HN.cz
- Možnost kdykoliv zrušit
- Odemykejte obsah pro přátele
- Ukládejte si články na později
- Všechny články v audioverzi + playlist