Francouzský Colbertův výbor, lobbystické sdružení francouzských výrobců luxusního zboží, ve čtvrtek oznámil, že vůbec poprvé přijal za své členy nefrancouzské výrobce.

Jsou to české sklárny Moser, maďarská porcelánka Herend a z Německa výrobce fotoaparátů Leica a výrobce hodinek a psacích potřeb MontBlanc. Za cíl tohoto kroku označil posílení svého vlivu u orgánů Evropské unie.

,,Jde o vytvoření co nejmocnější sítě, aby nás bylo v Bruselu co nejlépe slyšet," řekla představitelka výboru Elisabeth Ponsolleová des Portes. Poukázala přitom na to, že výrobci přepychového zboží ze zemí Evropské unie ovládají 68 procent a spolu se švýcarskými 75 procent světového trhu.

Rozhodnutí bylo podle agentury AFP schváleno na středeční pařížské schůzce se třemi dalšími evropskými asociacemi sektoru - italskou Fondazione Altagama, britským Walpole a španělským Círculo del Lujo Fortuny.

Výrobci chtějí prorazit do Indie

Objem trhu s luxusem se v letech 1995 až 2010 zvýšil ze 77 na 172 miliardy eur. Ve Francii se za tu dobu obrat 75 společností, jež sdružuje Colbertův výbor, zvýšil pětkrát a dosáhl 26 miliard eur, řekla Elisabeth Ponsolleová des Portes.

Výrobci luxusního zboží chtějí podle AFP v Bruselu dosáhnout harmonizace právních a fiskálních pravidel v zájmu usnadnění přeshraničního obchodu a pokrok v oblasti bezpečnosti elektronického obchodu.

Chtějí se rovněž mobilizovat s cílem proniknout na velmi chráněný trh v Indii a v Brazílii a mít větší vliv na dialog mezi EU a Čínou o duševním vlastnictví a boji proti padělání.

Tento článek máteje zdarma. Když si předplatíte HN, budete moci číst všechny naše články nejen na vašem aktuálním připojení. Vaše předplatné brzy skončí. Předplaťte si HN a můžete i nadále číst všechny naše články. Nyní první 2 měsíce jen za 40 Kč.

  • Veškerý obsah HN.cz
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Ukládejte si články na později
  • Všechny články v audioverzi + playlist