Americké internetové společnosti Yahoo Inc. vzrostl ve druhém čtvrtletí čistý zisk o 11 procent na 213 milionů dolarů (3,7 miliardy Kč). K růstu přispěly hlavně úsporná opatření.

Příjmy se však navzdory oživení zájmu o reklamu na internetu snížily. Vyplývá to ze údajů, které firma zveřejnila v noci na dnešek.

Zisk byl v souladu s odhady analytiků. K růstu přispěly hlavně opatření současné ředitelky Carol Bartzové na snížení nákladů.

Tržby však klesly o 23 procent na 1,23 miliard USD, přestože inzerenti v poslední době stále více utrácejí za reklamu na internetu.

Někteří investoři upozorňují, že srovnání u tržeb je částečně zavádějící, protože Yahoo musela kvůli partnerství v internetovém vyhledávání s firmou Microsoft změnit účtování příjmů.

Za přesnější ukazatel pro srovnání výkonu firmy s konkurencí považují čisté příjmy, které jsou očištěné o provize. Čisté příjmy se snížily o pět procent na 1,08 miliardy USD.

Konkurenční Google uvedl, že jeho čisté příjmy ve druhém čtvrtletí stouply o 36 procent, napsala agentura AP.

Pro třetí čtvrtletí roku Yahoo! předpovídá úroveň celkových tržeb 1,20 až 1,26 miliardy dolarů, jejich očištěnou úroveň 1,05 až 1,10 miliardy dolarů. Výhled tak odpovídá současným úrovním a je mírně za očekáváním trhu 1,12 mld. USD.

Tento článek máteje zdarma. Když si předplatíte HN, budete moci číst všechny naše články nejen na vašem aktuálním připojení. Vaše předplatné brzy skončí. Předplaťte si HN a můžete i nadále číst všechny naše články. Nyní první 2 měsíce jen za 40 Kč.

  • Veškerý obsah HN.cz
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Ukládejte si články na později
  • Všechny články v audioverzi + playlist