Kopřivnická Tatra navázala spolupráci s nizozemskou společností DAF Trucks N.V. Přední světový producent nákladních vozů bude dodávat Tatře kabiny a motory.

Součástí smlouvy je také úmluva, podle níž DAF získává v Tatře devatenáctiprocentní akciový podíl. Obě firmy chtějí při prodeji vozů společně využívat své dealerské sítě.

"Začali jsme s cílem zkonstruovat nové vozidlo TATRA, které by bylo kombinací nejnovějších inovací unikátního podvozku TATRA, nejmodernějších kabin DAF a motorů PACCAR.

Tento projekt však vyústil v mnohem rozsáhlejší spolupráci, která dokonale přispívá k rozvoji globální strategie společnosti TATRA a pro dealery společnosti DAF současně představuje významné doplnění výrobkového portfolia,“ řekl Ronald Adams, předseda představenstva a generální ředitel společnosti TATRA.

"Jsme rádi, že se můžeme podílet na novém, velmi moderním vozu TATRA, který pro dealery společnosti DAF představuje významnou příležitost, neboť znamená rozšíření stávajícího portfolia výrobků o vysoce mobilní civilní vozidlo s trvalým pohonem všech kol,“ dodal Schippers.

Nový vůz Tatra, který byl zkonstruován i vyroben v Kopřivnici, má ambice. Automobilka z něj chce vytvořit svůj nejdůležitější produkt v civilním tržním segmentu.

Nákladní vůz bude určen zákazníkům ve stavebnictví, důlním průmyslu, lesnictví, při těžbě ropy a plynu i v jiných průmyslových odvětvích.

Tajemná podobizna nového vozu vyrobeného ve spolupráci automobilek Tatra a DAF:

Tajemná podobizna nového vozu vyrobeného ve spolupráci automobilek Tatra a DAF.

Tatra ušetří miliony

TATRA doufá, že s tímto vozem vstoupí do nových teritorií a získá tisíce nových zákazníků.

V rámci globální obchodní strategie TATRA využije možnosti dealerských sítí společností DAF i TATRA a bude k financování využívat produkty dostupné prostřednictvím společnosti PACCAR Financial Services.

Generální ředitel společnosti TATRA Adams k úternímu obchodu doplnil:

„Vybudování tak rozsáhlé a úspěšné sítě dealerů po celé Evropě by Tatře trvalo desítky let a vyžádalo by si náklady ve výši mnoha milionů eur, a to nezmiňuji desítky, nebo dokonce stovky milionů eur, kterých by bylo zapotřebí na vývoj kabiny a motoru na takto světové úrovni.“

 

Tento článek máteje zdarma. Když si předplatíte HN, budete moci číst všechny naše články nejen na vašem aktuálním připojení. Vaše předplatné brzy skončí. Předplaťte si HN a můžete i nadále číst všechny naše články. Nyní první 2 měsíce jen za 40 Kč.

  • Veškerý obsah HN.cz
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Ukládejte si články na později
  • Všechny články v audioverzi + playlist