Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto od ledna do konce července dodala zákazníkům 523 200 aut, meziročně o 19,7 procenta více. Firma poprvé překročila půlmilionovou hranici prodaných vozů během prvních sedmi měsíců roku. V červenci přitom zdolala další rekord, když prodala 68 500 aut, loni to bylo o 10 000 méně. Informoval o tom mluvčí automobilky Rudolf Dreithaler.

„Škoda nadále udržuje úspěšný kurz,“ prohlásil člen představenstva společnosti pro oblast prodeje a marketingu Jürgen Stackmann.

Dodávky v červenci
Octavia 29.400 + 22,7 %
Fabia 21.000 + 18,8 %
Superb 8.800 +15,1 %
Yeti 5.300 + 32,5 %
Roomster 2.900 +19,2 %

Vysokým tempem rostou trhy Číny, Indie a Ruska. V Číně vzrostl v červenci počet dodávek o 15,4 procenta na 17 800 vozů. Do Ruska dodala 6100 aut, což byl nárůstu o 22,7 procenta. V Indii byla firma se 2300 prodanými vozy o 70,1 procenta nad úrovní minulého roku.

„Růstové regiony jako Čína, Indie nebo Rusko se v červenci svým dvojciferným růstem pro značku Škoda vyvíjely skvěle. I na etablovaných západoevropských a východoevropských trzích zaznamenáváme s naší atraktivní modelovou paletou trvale vysoké prodejní výsledky.“

Prodeje se proti loňskému roku zvýšily i v některých dalších zemích střední a východní Evropy. Na Ukrajině vzrostly prodeje o zhruba polovinu, Slovinsko se zlepšilo o 9,3 procenta, Polsko o 3,7 procenta, Chorvatsko o čtyři procenta.

"Na českém trhu rostla Škoda tempem o 9,6 procenta rychleji než celkový trh. Zákazníkům bylo dodáno 4400 vozů," uvedl mluvčí.

V západní Evropě prodala automobilka 27 200 aut, o 24 procent více než loni. O zhruba polovinu vzrostl prodej v Nizozemsku, v Rakousku asi o třetinu, v Belgii a Francii o čtvrtinu a ve Švýcarsku o 13,2 procenta. V Německu si Škoda udržela pozici nejoblíbenější dovážené značky.

Nejoblíbenějším modelem v červenci byla s 29 400 prodanými kusy Octavia. Fabii si pořídilo 21 000 řidičů. Na třetím místě v prodeji byl Superb, jehož se prodalo 8800 kusů, pro Yetiho se rozhodlo 5300 lidí. Roomsterů prodala firma 2900 kusů.

Škoda Auto v první polovině tohoto roku vydělala 7,5 miliardy korun po zdanění. Zisk se jí tak meziročně zvýšil o 59 procent. K výborným výsledkům firmě pomohly až o pětinu vyšší dodávky vozů.

"Škoda v prvním pololetí 2011 dále posílila svou finanční základu a celosvětovou konkurenceschopnost. Přispěly k tomu podstatně zvýšený odbyt a vylepšený modelový mix. Škoda tak disponuje solidní finanční základnou pro další růst v příštích letech," řekl člen představenstva automobilky za oblast ekonomie Winfried Krause.