Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto od ledna do konce července dodala zákazníkům 523 200 aut, meziročně o 19,7 procenta více. Firma poprvé překročila půlmilionovou hranici prodaných vozů během prvních sedmi měsíců roku. V červenci přitom zdolala další rekord, když prodala 68 500 aut, loni to bylo o 10 000 méně. Informoval o tom mluvčí automobilky Rudolf Dreithaler.

„Škoda nadále udržuje úspěšný kurz,“ prohlásil člen představenstva společnosti pro oblast prodeje a marketingu Jürgen Stackmann.

Dodávky v červenci
Octavia 29.400 + 22,7 %
Fabia 21.000 + 18,8 %
Superb 8.800 +15,1 %
Yeti 5.300 + 32,5 %
Roomster 2.900 +19,2 %

Vysokým tempem rostou trhy Číny, Indie a Ruska. V Číně vzrostl v červenci počet dodávek o 15,4 procenta na 17 800 vozů. Do Ruska dodala 6100 aut, což byl nárůstu o 22,7 procenta. V Indii byla firma se 2300 prodanými vozy o 70,1 procenta nad úrovní minulého roku.

„Růstové regiony jako Čína, Indie nebo Rusko se v červenci svým dvojciferným růstem pro značku Škoda vyvíjely skvěle. I na etablovaných západoevropských a východoevropských trzích zaznamenáváme s naší atraktivní modelovou paletou trvale vysoké prodejní výsledky.“

Prodeje se proti loňskému roku zvýšily i v některých dalších zemích střední a východní Evropy. Na Ukrajině vzrostly prodeje o zhruba polovinu, Slovinsko se zlepšilo o 9,3 procenta, Polsko o 3,7 procenta, Chorvatsko o čtyři procenta.

"Na českém trhu rostla Škoda tempem o 9,6 procenta rychleji než celkový trh. Zákazníkům bylo dodáno 4400 vozů," uvedl mluvčí.

V západní Evropě prodala automobilka 27 200 aut, o 24 procent více než loni. O zhruba polovinu vzrostl prodej v Nizozemsku, v Rakousku asi o třetinu, v Belgii a Francii o čtvrtinu a ve Švýcarsku o 13,2 procenta. V Německu si Škoda udržela pozici nejoblíbenější dovážené značky.

Nejoblíbenějším modelem v červenci byla s 29 400 prodanými kusy Octavia. Fabii si pořídilo 21 000 řidičů. Na třetím místě v prodeji byl Superb, jehož se prodalo 8800 kusů, pro Yetiho se rozhodlo 5300 lidí. Roomsterů prodala firma 2900 kusů.

Škoda Auto v první polovině tohoto roku vydělala 7,5 miliardy korun po zdanění. Zisk se jí tak meziročně zvýšil o 59 procent. K výborným výsledkům firmě pomohly až o pětinu vyšší dodávky vozů.

"Škoda v prvním pololetí 2011 dále posílila svou finanční základu a celosvětovou konkurenceschopnost. Přispěly k tomu podstatně zvýšený odbyt a vylepšený modelový mix. Škoda tak disponuje solidní finanční základnou pro další růst v příštích letech," řekl člen představenstva automobilky za oblast ekonomie Winfried Krause.

Tento článek máteje zdarma. Když si předplatíte HN, budete moci číst všechny naše články nejen na vašem aktuálním připojení. Vaše předplatné brzy skončí. Předplaťte si HN a můžete i nadále číst všechny naše články. Nyní první 2 měsíce jen za 40 Kč.

  • Veškerý obsah HN.cz
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Ukládejte si články na později
  • Všechny články v audioverzi + playlist