Měla to být chlouba čínské vlády a nyní je spíše noční můrou. Řeč je o činských rychlovlacích, jejichž budování nyní Čína zastavuje a u stávajících tratí omezuje rychlost souprav.
Důvodem je tragická nehoda, při níž se v červenci srazily kvůli technické chybě dva rychlovlaky a zahynulo při ní 40 lidí.
Čínská vláda proto nyní nařídila omezení rychlosti expresních souprav z 350 km v hodině na 300. A u vlaků konstruovaných pro rychlost 250 km/h také o 50 km/h rychlost nižší.
Čínský ministr železnic Šeng Kuang-cu v pekingském rozhlasu uvedl, že dojde k omezení rychlosti prakticky všech rychlíků.
Kontroly
Vláda také nařizuje přísnější kontroly stávajících tratí. Šeng oznámil, že kontrole bude napříště vystaveno nejen drážní zařízení, ale i zaměstnanci železnic pracující na vysokorychlostních tratích.
Premiér Wen k tomu dodal, že kontroly se budou týkat kvality vybavení, projektů tratí a školení zaměstnanců na stávajících tratích.
Ke zbrždění dojde také u chystaných tratí, které přitom měly být jednou z čínských priorit. Letos má její délka dosáhnout 8350 kilometrů. V roce 2012 má měřit 13 000 kilometrů a v roce 2020 16 000 kilometrů.
Čína otestovala nový rychlovlak Harmony. Dar k 90. výročí strany



Přidejte si Hospodářské noviny
mezi své oblíbené tituly
na Google zprávách.
Tento článek máteje zdarma. Když si předplatíte HN, budete moci číst všechny naše články nejen na vašem aktuálním připojení. Vaše předplatné brzy skončí. Předplaťte si HN a můžete i nadále číst všechny naše články. Nyní první 2 měsíce jen za 40 Kč.
- Veškerý obsah HN.cz
- Možnost kdykoliv zrušit
- Odemykejte obsah pro přátele
- Ukládejte si články na později
- Všechny články v audioverzi + playlist