Po letech, kdy české železnici vládly jen České dráhy, se i zde objevila konkurence. Již od září jezdí na kolejích na trase Praha–Ostrava žluté vlaky RegioJet podnikatele Radima Jančury. A o rok později by se měli cestující dočkat dalšího dopravce, kterým má být Leo Express.
Největší pozornost se sice nyní soustředí na souboj Českých drah s RegioJetem, ale i když má zpoždění, věří majitel Leo Expressu Leoš Novotný, že se na trhu prosadí. Plánuje totiž jezdit se švýcarskými vlaky Stadler, které nyní firma vyrábí speciálně pro něj.
"... nabídnuté palubní služby firmy Regiojet jsou na velmi dobré úrovni, skutečně nemáme více co nabídnout, máme ale lepší soupravy," odpověděl na jednu z otázek čtenáře IHNED.cz šéf Leo Expressu Leoš Novotný.
Dva se perou, třetí se směje?
Poté, co RegioJet vyjel na koleje s nižšími cenami, přišla i reakce Českých drah, které také snížily ceny na úroveň žlutých vlaků. Jančura proto podal stížnost u antimonopolního úřadu, když obvinil ČD z použití predátorských cen. Úřad pro ochranu hospodářské soutěže tak zahájil s ČD šetření. Pokud se použití predátorských cen Českým drahám prokáže, pokuta by mohla podle právníků dosáhnout až stovky milionů korun.
Třetí dopravce se na české koleje dostane až příští rok v prosinci, nicméně již letos v prosinci by měl Leo Express dostat vyrobené první vlaky, které pojmenoval Flirt.
Šéf Leo Expressu k tomu v on-line chatu uvedl: "Díky vysoké spolehlivosti našich souprav nemusíme vozit záložní lokomotivu (a to je dalších 84 tun), máme velmi limitované náklady na údržbu a výše zmíněná hmotnost a díky ní nižší náklady na elektrickou energii a poplatky za dopravní cestu nás vybavují kvalitními zbraněmi pro případnou cenovou válku."
Kromě trasy Praha–Ostrava Novotný věří, že v Česku existuje i řada dalších tratí, kde se uživí i další dopravci. Již dříve mluvil, že v úvahách Leo Expressu jsou i trasy Praha–České Budějovice či Brno–Vídeň.
Čím se chystá Leo Express převálcovat konkurenci? Jak se dívá na současné víceméně mediální spory mezi ČD a RegioJetem? Kde jsou největší přednosti vlaků Leo Expressu?
Na tyto a další otázky odpovídal Leoš Novotný, majitel Leo Expressu.
Online rozhovor
Tento článek máteje zdarma. Když si předplatíte HN, budete moci číst všechny naše články nejen na vašem aktuálním připojení. Vaše předplatné brzy skončí. Předplaťte si HN a můžete i nadále číst všechny naše články. Nyní první 2 měsíce jen za 40 Kč.
- Veškerý obsah HN.cz
- Možnost kdykoliv zrušit
- Odemykejte obsah pro přátele
- Ukládejte si články na později
- Všechny články v audioverzi + playlist