Čína přestává být prioritou pro světové výrobce automobilů. Zhruba dvě třetiny představitelů automobilek se totiž obávají přesycenosti čínského trhu v příštích letech. O expanzi na Dálný východ a do Číny nyní uvažuje jen 27 procent manažerů. Vyplývá to ze studie KPMG.

,,Přesycení trhu je ale takřka celosvětovým problémem. Čínu by proto automobilky neměly přehlížet, stále se totiž jedná o trh s nezanedbatelnou poptávkou po nových automobilech. Pouze poptávka neporoste tak rychle jako doposud a rozhodně už neplatí klišé předchozích let, že jakákoliv výrobní kapacita má v Číně předem zajištěný odbyt," uvedl Jan Linhart z KPMG.

Čína se rovněž stala prubířským kamenem pro investice do elektromobilů. Přesto se 76 procent respondentů domnívá, že se elektromotory hlavním alternativním pohonem nejbližší budoucnosti nestanou.

Největšími brzdami dalšího rozvoje elektromobilů nadále zůstávají zejména cena, nedostatečná kapacita baterií a omezená infrastruktura pro jejich dobíjení.

Automobilový průmysl se změní

Téměř 60 procent zástupců automobilek souhlasí s hypotézou, že v automobilovém průmyslu vznikne zcela nový obchodní model, který bude zahrnovat nejrůznější seskupení výrobců, konstruktérů a designérů,a dojde tak k zásadní změně role, kterou v současnosti zastávají tradiční výrobci automobilů.

Tento model však nebude omezen pouze na firmy působící v oblasti výroby a prodeje samotných automobilů, jeho nezbytnou součástí totiž budou i poskytovatelé služeb od finančních institucí, přes servisní společnosti až po poskytovatele infrastruktury.