Dostavba východní části Pražského okruhu v úseku od dálnice D1 do Běchovic by mohla začít v roce 2014 nebo 2015. Bude záležet na tom, jak rychle se podaří vydat územní rozhodnutí a na výstavbu znovu uvolnit potřebné peníze. Řekl to ministr dopravy Pavel Dobeš (VV).
"Přiznám se, že je to velmi těžké odhadovat. Před čtyřmi měsíci bych řekl, že to půjde poměrně rychle, protože tam byla finanční alokace na rok 2012 ve výši asi dvou miliard korun," uvedl Dobeš.
Připomněl, že ministerstvo pro místní rozvoj v létě územní rozhodnutí zrušilo. Obyvatelé Běchovic a Dubče, kteří se odvolali, s trasou okruhu nesouhlasí. Proti územnímu rozhodnutí podali asi 180 námitek.
Pražský okruh chceme jinde, stěžují si starostové. Co na to Rath a Dobeš? - čtěte ZDE
Soud stopl další část okruhu kolem Prahy. Ale stát na něj už stejně nemá peníze - čtěte ZDE
"To samozřejmě změnilo i alokace na rok 2012," podotkl ministr.
Věří nicméně v to, že se nakonec trasa okruhu nebude měnit.
"Pevně doufám, že do dvou let budeme mít takové rozhodnutí, které bude naplňovat současnou trasu, která je už i v územním plánu," uvedl.
Zapotřebí ale bude, aby tato "stabilizovaná" trasa byla schválena v územním rozhodnutí a nebyla napadena u soudu.
Těžko vyhovět všem
"Budeme se snažit do dvou let tu situaci vyřešit tak, abychom byli schopni znovu vrátit finanční prostředky, a tím pádem začít řekněme v roce 2014 nebo 2015 s výstavbou toho úseku," dodal ministr.
Praha považuje tuto část okruhu za prioritu. Po loňském zprovoznění jižní části Pražského okruhu a vymístění kamionů z Jižní spojky totiž těžká nákladní doprava trápí obyvatele Spořilova.
Intenzita nákladní dopravy vzrostla také na silnici 101 v Říčanech. Podle Dobeše je ale složité vymyslet řešení, které vyhovuje všem.
"Ta doprava je problém a zvyšování její intenzity těžko ovlivníme. Převážná většina z nás jsou motoristy, takže se musíme zamyslet i sami nad sebou," podotkl.
Východní část pražského okruhu má mít délku asi 12,5 kilometru. Má jít o šestipruhovou silnici s rozšířeným středním dělicím pásem a nouzovými pruhy. Nový úsek naváže na křižovatku se Štěrboholskou radiálou a už hotový úsek 510, který vede směrem k Černému Mostu. Končit bude křižovatkou s dálnicí D1. Celková délka vnějšího Pražského okruhu má být přes 80 kilometrů, dokončena je zhruba polovina.
Tento článek máteje zdarma. Když si předplatíte HN, budete moci číst všechny naše články nejen na vašem aktuálním připojení. Vaše předplatné brzy skončí. Předplaťte si HN a můžete i nadále číst všechny naše články. Nyní první 2 měsíce jen za 40 Kč.
- Veškerý obsah HN.cz
- Možnost kdykoliv zrušit
- Odemykejte obsah pro přátele
- Ukládejte si články na později
- Všechny články v audioverzi + playlist