Letitá americko-česká pivní válka o známky českobudějovických piv dostává nový rozměr. Americká pivovarnická skupina Anheuser-Busch koupila společnost Budějovický měšťanský pivovar (BMP).
Dostala se tak k části jejích registrovaných ochranných známek s názvem Budweiser Bier. Američané si tím zároveň otevírají cestu k případné privatizaci čtvrtého největšího producenta piva v Česku – národního podniku Budějovický Budvar.
Podle ředitele Budvaru Jiřího Bočka je z celé transakce patrné, že Anheuser Busch nebude v Česku vařit pivo, ale jde mu především o kontrolu duševního vlastnictví.
"A také si chce vytvořit předpoklad pro zapojení do případné privatizace Budějovického Budvaru po jeho transformaci na akciovou společnost s cílem získat pro sebe celosvětovou exkluzivitu pro značku Budweiser," říká Boček.
Jak bude Budvar reagovat? A jak se v současnosti daří českému pivu na světových trzích? Šéf Budějovického Budvaru odpovídal on-line na dotazy čtenářů.
Online rozhovor
Přidejte si Hospodářské noviny mezi své oblíbené tituly na Google zprávách.
Tento článek máteje zdarma. Když si předplatíte HN, budete moci číst všechny naše články nejen na vašem aktuálním připojení. Vaše předplatné brzy skončí. Předplaťte si HN a můžete i nadále číst všechny naše články. Nyní první 2 měsíce jen za 40 Kč.
- Veškerý obsah HN.cz
- Možnost kdykoliv zrušit
- Odemykejte obsah pro přátele
- Ukládejte si články na později
- Všechny články v audioverzi + playlist