Právě před 75 lety přistálo na letišti v Praze - Ruzyni letadlo ze slovenských Piešťan a letiště tak zahájilo mezinárodní provoz. Toho roku (1937) odbavilo celkem 13 500 lidí. Loni to už bylo 11 milionů cestujících.
Letiště Praha, které v roce 2010 hospodařilo s miliardovým ziskem, bylo loni začleněno do nově vzniklého Českého aeroholdingu. Ten vznikl hlavně s cílem zachránit další státní podnik, hluboce ztrátové ČSA.
Tento krok byl se zdviženým obočím sledován Bruselem, protože trend v Evropě je právě opačný.
Letiště Praha loni získalo navzdory protestům některých obcí povolení ke stavbě nové dráhy. Stavět ji začne v roce 2014 a po jejím dokončení bude na oplátku muset zastavit provoz od půlnoci do půl šesté ráno.
Ing. Jiří Pos vykonává funkci ředitele Letiště Praha, a. s., a současně je předsedou představenstva této společnosti. Má na starosti klíčový byznys, tedy letecký obchod a dále oblast řízení a správy majetku, rozvoj produktu a marketing. Na Letiště Praha přišel 1. července 2006 z Českých aerolinií, kde působil dvacet let a od roku 2002 byl viceprezidentem pro pozemní provoz.
Jak se letišti v rámci Českého aeroholdingu daří hospodařit, jaké další změny připravuje? Co by podle vás mělo na Ruzyni fungovat jinak?
Na otázky čtenářů IHNED.cz odpovídal ředitel Letiště Praha Jiří Pos.
Online rozhovor
Přidejte si Hospodářské noviny mezi své oblíbené tituly na Google zprávách.
Tento článek máteje zdarma. Když si předplatíte HN, budete moci číst všechny naše články nejen na vašem aktuálním připojení. Vaše předplatné brzy skončí. Předplaťte si HN a můžete i nadále číst všechny naše články. Nyní první 2 měsíce jen za 40 Kč.
- Veškerý obsah HN.cz
- Možnost kdykoliv zrušit
- Odemykejte obsah pro přátele
- Ukládejte si články na později
- Všechny články v audioverzi + playlist