České pivovary mají za sebou relativně dobrý rok. Prudký pokles celkové produkce, který za roky 2009 a 2010 činil kumulovaně téměř 15 procent, vystřídal růst o 2,7 procenta. Navíc se ukazuje, že tahounem českých pivovarů už nemusí být jen export.
Češi se totiž změnili. Nejkonzervativnější pivní národ světa již není homogenním vyznavačem jediné "správné chuti", ale začíná si libovat i ve specialitách, jako jsou například moky s příchutí ovocné limonády. Nebrání se už dokonce ani pivům v plastových lahvích.
Pivo jako auta
Podobně jako tuzemským automobilkám i pivovarům tradičně pomáhá dobrá ekonomická kondice sousedního Německa, které je nejdůležitějším odběratelem českého piva. Jeho vývoz se loni meziročně zvýšil o čtyři procenta a Česká republika se stala sedmým nejvýznamnějším exportérem piva na světě. V zahraničí přitom končí necelá pětina tuzemské produkce.
"Za pozitivní lze považovat, že tuzemské pivovary výrazně inovují svoji nabídku a přicházejí s novými obaly, které konzumenti velmi rychle přijali," prohlašuje předseda Českého svazu pivovarů a sladoven František Šámal.
- První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
- Možnost kdykoliv zrušit
- Odemykejte obsah pro přátele
- Všechny články v audioverzi + playlist
Přidejte si Hospodářské noviny mezi své oblíbené tituly na Google zprávách.