Pod značkou VW se dalo tehdy v Evropě koupit pět modelů vozů. Dnes jich je patnáct. Škoda měla jediný model, dnes jich má sedm. Všechny značky koncernu nabízejí po celém světě v různých karosářských variantách dokonce 220 modelů. Volkswagen, Das Auto, začíná dobývat svět a možná se již letos stane světovou jedničkou v prodejích. Podle tržeb a zisku je jí už dnes.
Klesaly jim prodeje i zisk, a tak akcionáře uklidňovali ambiciózní strategií. Před dvěma lety přišel šéf koncernu Volkswagen Martin Winterkorn s plánem stát se v roce 2018 světovou automobilovou jedničkou. U řady odborníků to vzbudilo pochybnosti. Ford sice už tehdy své dřívější pozice vyklidil, koncern General Motors prošel bankrotem, ale Toyota měla stále výrazný náskok. Jenže události daly za pravdu Winterkornovi - jen co odprezentoval svůj růstový plán, začal koncern opravdu růst. Prodeje, tržby i zisky rostou nebývalým tempem a zdá se, že již nyní jsou Winterkornovy ambice na dosah ruky.
- První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
- Možnost kdykoliv zrušit
- Odemykejte obsah pro přátele
- Všechny články v audioverzi + playlist
Přidejte si Hospodářské noviny mezi své oblíbené tituly na Google zprávách.