Téměř všechny naše nákupy řídí několik gigantických firem. Coca-Cola, Nestlé, Unilever a další. Říká se tomu iluze volby.
Jednotlivé velké společnosti vyrábějí různé výrobky. Takový Unilever nabízí vše od zmrzlin přes čaje po deodoranty. Coca-Cola má kromě své Fanty či Spritu i sodovky nebo studené čaje. Nikdy se proto nestane, že v podniku, kde nalévají Coca-Colu, dostanete i 7up. Smlouvu mívají jen s jednou z "mateřských" firem.
A takové Nestlé máme spojené hlavně s čokoládami, ale ono ovládá i trh s kosmetikou pomocí značky L'Oréal.
Podívejte se na pavouka iluze volby, kterého tvoří deset obřích firem:
Doporučujeme si infografiku zvětšit kliknutím na obrázek
Přidejte si Hospodářské noviny mezi své oblíbené tituly na Google zprávách.
Tento článek máteje zdarma. Když si předplatíte HN, budete moci číst všechny naše články nejen na vašem aktuálním připojení. Vaše předplatné brzy skončí. Předplaťte si HN a můžete i nadále číst všechny naše články. Nyní první 2 měsíce jen za 40 Kč.
- Veškerý obsah HN.cz
- Možnost kdykoliv zrušit
- Odemykejte obsah pro přátele
- Ukládejte si články na později
- Všechny články v audioverzi + playlist