Syrovátko je spolumajitelem skupiny S group holding, která mimo jiné vlastní liberecký Syner.
"Slovenský mýtný systém je technicky úspěšný projekt s jasným byznys modelem. Je to z mého pohledu stabilní investice s rozvojovým potenciálem do budoucnosti," uvedl Syrovátko. Firma SkyToll loni na mýtném vybrala 3,9 miliardy Kč.
Transakci musí ještě schválit slovenský antimonopolní úřad. Syrovátko koupi financuje kombinací vlastních prostředků a úvěrem z konsorcia bank v čele s PPF bankou. Od koho Syrovátko podíl v Ibertaxu koupil, Mencer nesdělil.
Spor s Kapschem
SkyToll provozuje slovenský mýtný systém od ledna 2010. Vedle většinového majitele Ibertax má ve firmě desetiprocentní podíl SanToll. Vlastníkem společnosti SanToll je francouzská firma Sanef.
V roce 1991 spoluzaložil firmu SYNER, která se později stala největší stavení firmou v Libereckém kraji a jednou z největších v Česku. Je prezidentem hokejového klubu Bílí tygři Liberec.
V roce 2008 Obvodní soud pro Prahu 4 zprostil Petra Syrovátka a druhého spolumajitele S group holding Jiřího Urbana obžaloby z uplácení. Syrovátko s Urbanem si podle obžaloby zajistili vítězství v soutěži na stavbu pavilonu nemocnice v Liberci třistatisícovým úplatkem. Podle detektivů jej dali společnosti Tender Group Plus, která tendr zajišťovala.
Výběr mýtného je předražený, tvrdí NKÚ. Kapsch se ohrazuje: Kontrola je chybná - čtěte ZDE
NKÚ: Provoz mýtného systému je dražší než v Německu i Rakousku - čtěte ZDE
Syrovátko je český podnikatel, který před více než 20 roky založil stavební firmu Syner. V roce 2007 z podniku vznikl S group holding. Firma realizuje dopravní, bytové, průmyslové a administrativní projekty. Zaměřuje se také na ekologické a vodohospodářské stavby.
SkyToll se snažil proniknout na český trh a před dvěma roky se dostal do sporu s firmou Kapsch kvůli rozšíření mýtného systému v České republice. Rakouský Kapsch vybudoval a spravuje mýtný systém v ČR. SkyToll však tvrdil, že má pro mýtný systém lepší a levnější technologii.
Na Slovensku je dohromady zpoplatněno asi 2400 kilometrů silniční sítě, z toho hlavní část tvoří silnice I. třídy. Na rozdíl od Česka slovenský systém nepoužívá mýtné brány, ale satelitní technologii.
Přidejte si Hospodářské noviny mezi své oblíbené tituly na Google zprávách.
Tento článek máteje zdarma. Když si předplatíte HN, budete moci číst všechny naše články nejen na vašem aktuálním připojení. Vaše předplatné brzy skončí. Předplaťte si HN a můžete i nadále číst všechny naše články. Nyní první 2 měsíce jen za 40 Kč.
- Veškerý obsah HN.cz
- Možnost kdykoliv zrušit
- Odemykejte obsah pro přátele
- Ukládejte si články na později
- Všechny články v audioverzi + playlist