- Firma působí v oblasti výživy a diety. V současné době patří do jejího portfolia téměř dva tisíce dietetických center ve 30 zemích světa.
- V České republice má 44 franšízových a pět vlastních poboček.
- Cena licence pro franšízanta je 300 eur. Celková počáteční investice činí 420 tisíc až milion korun podle lokality.
- Konkurenčními franšízami na českém trhu jsou například Svět zdraví či Dietplus
Týdeník Ekonom (včetně tohoto článku) si můžete přečíst i na vašem iPadu.
APLIKACI STAHUJTE ZDE.
Chtěl pomáhat lidem a léčit je. Jan Gonda, majitel master licence na dietetickou síť Naturhouse pro Česko a Slovensko, se však ke svému životnímu snu dostal až velkou oklikou. "Na medicínu jsem se nedostal a studium na Vysoké škole chemicko-technologické ztroskotalo, protože mi moc nešla matika," vzpomíná Gonda. Musel tedy do práce. Začal prodávat auta značky Honda a brzy se vypracoval na šéfa prodeje. Šikovného obchodníka si však všimla firma Joalis, která se věnuje přírodní medicíně, a nabídla mu post obchodního ředitele.
"Měl jsem hlavně prodávat, ale za krátkou dobu jsem musel nastudovat velké množství informací, jak pečovat o zdraví," popisuje Gonda zkušenosti, které se mu později velmi hodily. Zpočátku dietám příliš nedůvěřoval. Po osmi letech v přírodní medicíně a úspěšné expanzi do pěti evropských zemí se Jan Gonda rozhodl, že chce svůj vlastní byznys.
Osud ho směroval jasně. Jeho obchodní partnerka v Polsku měla několik prodejen dietetické značky Naturhouse. Na vlastní oči se tak mohl přesvědčit, jak tento byznys funguje, a zjistil, že si na sebe dokáže dobře vydělat. Rozhodl se tedy kontaktovat přímo španělskou centrálu Naturhouse. Vedení přesvědčil svými zkušenostmi s expanzí v oblasti přírodní medicíny do několika evropských zemí. A také tím, že si tento projekt vzal za svůj. Věřil, že bude fungovat jak terapeuticky, tak ekonomicky. Viděl díru na českém trhu. "Diet se tu sice nabízela spousta, ale takový komplexní soubor služeb, doplňků stravy a kvality tu nebyl," argumentuje Gonda.
Třetinové náklady
Na začátku roku 2008 se stal se master franšízantem pro Českou a Slovenskou republiku. "Moc se mi to slovní spojení líbilo," usmívá se. Tenkrát mu do smíchu ale zase tak moc nebylo. Do nákupu licence a rozjetí celého byznysu musel investovat několik milionů korun. "Použil jsem všechny své peníze a část jsem si musel i půjčit. Stranou šla i touha po vlastním bydlení," popisuje riskantní začátek. Stále to však podle něho stálo třikrát méně, než kdyby se takový projekt rozhodl rozjet sám bez podpory vyzkoušené značky.
Na začátku měl nejvíce práce s adaptací projektu na místní trh a také se schvalováním produktů pro prodej v České republice. Trvalo mu to však nakonec jenom čtyři měsíce. Mohl se spolehnout na své zkušenosti z předchozí manažerské práce. V říjnu 2008 otevřel svoji první prodejnu v Českých Budějovicích a vyzkoušel si tak, zda středomořská dieta spojená s doplňky stravy a lehkým pohybem si v najde zákazníky i v mírném pásmu. Dnes má jeho impérium v Česku a na Slovensku 56 prodejen.
- První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
- Možnost kdykoliv zrušit
- Odemykejte obsah pro přátele
- Všechny články v audioverzi + playlist
Přidejte si Hospodářské noviny mezi své oblíbené tituly na Google zprávách.